Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mcafee, O., Leong, J. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve. Öğrenmenin Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi, Ankara : Nobel Yayın.
K2. Kesicioğlu, O.S., Hacıibrahimoğlu, B.Y. (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Ankara: Eğiten Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi, Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler, Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler, Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri, Bireysel ve grup zeka testleri, Kişilik testleri, Yetenek ve beceri testleri, Başarı testleri, Tutum ve değerlerin ölçülmesi, Projektif testler, Dünyada ve Türkiye?de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma, Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme, Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme, Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama.
|