ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları ÇGE309 GÜZ 1+7 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirir.
    2-Farklı özellikteki ve gelişim dönemindeki çocuklara yönelik hazırladığı eğitim etkinliklerini uygular.
    3-Çocukların gelişimlerini destekleme konusunda ailelere rehberlik eder.
    4-Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar.
    5-Çocuklarla ilgili kurumlarda görev yapan personelin özelliklerini, görev ve sorumluluklarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk gelişiminde alan çalışmaları
    2 Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşlar
    3 Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşların işleyişi
    4 Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda gözlemleme
    5 Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda yapılan gözlemleri değerlendirme
    6 Çocukların gelişimini değerlendirme
    7 Çocukların için uygulanacak etkinliklerin planlanması
    8 Çocukların için planlanan etkinliklerin uygulanması
    9 Çocuklar için eğitim programları hazırlama
    10 Çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının uygulanması Alan çalışamalarında ailelere rehberlik etme
    11 Alan çalışamalarında ailelere rehberlik
    12 Alan çalışmalarında ailelere rehberlik uygulamaları
    13 Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
    14 Alan çalışmasını değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hurlock, E. B.1978. Child Development. McGraw-Hill Book Company, London. Aral, N., Baran,G., Bulut,Ş. ve Çimen ,S.2000. Çocuk Gelişimi I. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A. Ş., Turan Ofset, İstanbul. Aral, N., Baran,G., Bulut,Ş. ve Çimen,S.2000. Çocuk Gelişimi 2. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A. Ş., Turan Ofset, İstanbul. DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (Edit.) 2004. Quality-of-life Research on Children and Adolescents. Kluwer Academic Publishers, London.
    Yardımcı Kitap Odom, S. L., Haner ,R.H.,Snell,M.E. and Blacher,J.(Edit.) 2007. Handbook of Developmental Disabilities. The Guilford Press, New York. Nelson, R. W. and Israel,A.C.2009. Abnormal Child and Adolescent Psychology. Pearson Prentice Hall, USA.
    Dersin Amacı Normal gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan sorunları olan çocuklara (engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri sahada uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme, Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme, Alan çalışmasını değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 5
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 4
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 3
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster