Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk gelişiminde alan çalışmaları
|
|
2
|
Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşlar
|
|
3
|
Çocuk gelişiminde alan çalışmaları için belirlenen kurum ve kuruluşların işleyişi
|
|
4
|
Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda gözlemleme
|
|
5
|
Belirlenen kurumları işleyiş ve hizmetler konusunda yapılan gözlemleri değerlendirme
|
|
6
|
Çocukların gelişimini değerlendirme
|
|
7
|
Çocukların için uygulanacak etkinliklerin planlanması
|
|
8
|
Çocukların için planlanan etkinliklerin uygulanması
|
|
9
|
Çocuklar için eğitim programları hazırlama
|
|
10
|
Çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının uygulanması Alan çalışamalarında ailelere rehberlik etme
|
|
11
|
Alan çalışamalarında ailelere rehberlik
|
|
12
|
Alan çalışmalarında ailelere rehberlik uygulamaları
|
|
13
|
Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme
|
|
14
|
Alan çalışmasını değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hurlock, E. B.1978. Child Development. McGraw-Hill Book Company, London.
Aral, N., Baran,G., Bulut,Ş. ve Çimen ,S.2000. Çocuk Gelişimi I. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A. Ş., Turan Ofset, İstanbul.
Aral, N., Baran,G., Bulut,Ş. ve Çimen,S.2000. Çocuk Gelişimi 2. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A. Ş., Turan Ofset, İstanbul.
DannerBeck, A., Casas,F , Sadurni,M. and G. Coenders,G. (Edit.) 2004. Quality-of-life Research on Children and Adolescents. Kluwer Academic Publishers, London.
|
Yardımcı Kitap
|
Odom, S. L., Haner ,R.H.,Snell,M.E. and Blacher,J.(Edit.) 2007. Handbook of Developmental Disabilities. The Guilford Press, New York.
Nelson, R. W. and Israel,A.C.2009. Abnormal Child and Adolescent Psychology. Pearson Prentice Hall, USA.
|
Dersin Amacı
|
Normal gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan sorunları olan çocuklara (engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri sahada uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Alan çalışması olarak belirlenen kurumu işleyiş ve hizmetler konusunda gözleme, Çocukların gelişimini değerlendirme, etkinlik ve eğitim programları hazırlama-uygulama, ailelere rehberlik etme, Alan çalışmasını değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|