Prerequisites
|
-
|
Language of Instruction
|
Turkish
|
Responsible
|
Lecturer Dr. Gül KADAN
|
Instructors
|
-
|
Assistants
|
Research Assistant Safiyye MUTLU
|
Resources
|
R1. Erdoğan, S. (2017). Çocuk Gelişiminde Alan Çalışmaları. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
R2: Temel, F. (2013). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
R3: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
R4: Boz. M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. (1. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
R5: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2 (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayıncılık
|
Supplementary Book
|
SR1: Bütün- Ayhan, A. (2015). Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
SR2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vİze Yayıncılık.
SR3: Aral, N. & Gürsoy, F. (2011). Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. (1. Baskı). İstanbul: Morpa Yayınları.
|
Goals
|
To gain the competencies related to the application of theoretical knowledge about children with normal development and children with developmental problems (disabled, criminal, in need of protection, living on the street, etc.).
|
Content
|
Observing the institution determined as field study on the operation and services, Evaluating the development of children, preparing and implementing activity and education programs, guiding families, Evaluating the field study.
|