Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Owens,R. (1999) Language Disorders: A Functional Approach to Assessment and Intervention. 3rd Ed. Allyn and Bacon, MA.
K2.Owens, R. (2001) Language Development: An Introduction. 5th Ed. Allyn and Bacon, MA.
K3.Onslow, M. (1996) Behavioral Management of Stuttering. Singular Publishing, London, UPaul, R. (1996) Language Disorders. Assessment and Evaluation: Infancy through adolescent, Mosby.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Turan, F., Akoğlu, G. (2011). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar ve Eğitimleri. BAYKOÇ, N. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yay.s. 335-359.
YK2. Turan, F.(2012). İletişim, Dil ve Konuşma Bozuklukları Olan Çocuklar , Metin E.N.(Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara.
YK3. Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin; Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları. Yüce Yayım, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Dil ve konuşma bozukluklarının özelliklerinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Tıbbi Model, Psikodilbilimsel Model, Ses bozuklukları, Akıcılık bozuklukları, Artikülasyon Bozuklukları, Gelişimsel Dil Bozuklukları ve Özellikleri, Zihinsel yetersizlik ve dil bozukluğu, Özgül Dil Bozukluğu, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Dil Bozukluğu, Değerlendirme Yaklaşımları, Türkiye`de yaygın olarak kullanılan dil değerlendirme araçları, Müdahale Yaklaşımları.
|