Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili tanımlar
|
|
2
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler
|
|
3
|
Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları
|
|
4
|
Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri
|
|
5
|
Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
|
|
6
|
Üstün yetenekli çocukların tanılanması
|
|
7
|
Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar
|
|
8
|
Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar
|
|
9
|
Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri
|
|
10
|
Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri ve uygulamaları
|
|
11
|
Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları
|
|
12
|
Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
|
|
13
|
Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
|
|
14
|
Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Ataman, A. (2003) Üstün Zekalı/Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar
Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları
Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri
Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
Üstün yetenekli çocukların tanılanması
Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar
Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar
Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri
Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları
Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|