Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili tanımlar
|
K1
|
2
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler
|
K1
|
3
|
Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları
|
K1
|
4
|
Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri
|
K1
|
5
|
Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
|
K1
|
6
|
Üstün yetenekli çocukların tanılanması
|
K1
|
7
|
Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar
|
K1
|
8
|
Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar
|
K1
|
9
|
Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri
|
K1
|
10
|
Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri ve uygulamaları
|
K1
|
11
|
Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları
|
K1
|
12
|
Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
|
K1
|
13
|
Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi
|
K1
|
14
|
Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A. (2003) Üstün Zekalı/Yetenekli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi sahibi olmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, Üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, Üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, Üstün yetenekli çocukların tanılanması, Üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar, Üstün yetenekli çocukların ailelerinin karşılaştıkları sorunlar, Üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim programları, Ülkemizde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi, Diğer ülkelerde üstün yetenekli çocuklar ve eğitimi, Üstün yetenekli çocuklar ve akran ilişkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|