Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. İçin-Akçalı, S. (2015). Çocuk ve Medya 4. Baskı Ankara: Nobel Yayıncılık
K2. Ertürk, Y.D. ve Gül, A.A. (2006). Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin: Medya Okuryazarı Olun Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çizmeci, E. (2016). Aile, Medya ve Serbest Zaman Ankara: Nobel Yayıncılık
YK2. Degaetano, G. (2007). Medya Çağında İyi Ana-Baba Olmak Pembecioğlu-Öcel, N. (Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çocuk-medya ilişkisini incelemek ve medyanın çocuk üzerinde bırakabileceği etkilerin farkında olmak ve bu etkilere çözüm stratejileri geliştirebilme konusunda yetkinlik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Medya, Çocuk-Medya İlişkisi,Televizyon-Çocuk İlişkisi, İnternet-Çocuk İlişkisi, Farklı Medya Kanalları, Çocukları Nasıl Etkiler?, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumlu Etkileri, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri, Çocuk-Aile- Medya, Çocuk- Toplum-Medya, Medyada Etik, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Aile Rehberliği, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Alınacak Önlemler, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye`de Medya Okuryazarlığı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
5
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|