ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Medya ÇGE315 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medyanın ne olduğunu tartışır.
    2-Medyanın türlerini açıklar.
    3-Çocuk-medya ilişkisini yorumlar.
    4-Medyanın zararlı etkilerinden çocukları korumak için alınacak önlemleri açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Medya K1, K2, YK1, YK2
    2 Çocuk-Medya İlişkisi K1, K2, YK1, YK2
    3 Televizyon-Çocuk İlişkisi K1, K2, YK1, YK2
    4 İnternet-Çocuk İlişkisi K1, YK1, YK2
    5 Farklı Medya Kanalları Çocukları Nasıl Etkiler? K1, K2, YK1, YK2
    6 Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumlu Etkileri K1, K2, YK1, YK2
    7 Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri K1, K2, YK1, YK2
    8 Çocuk-Aile- Medya K1, K2, YK1, YK2
    9 Çocuk- Toplum-Medya K1, K2, YK1, YK2
    10 Medyada Etik K1
    11 Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Aile Rehberliği K1, K2, YK1, YK2
    12 Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Alınacak Önlemler K1, K2, YK1, YK2
    13 Dünyada Medya Okuryazarlığı K1
    14 Türkiye`de Medya Okuryazarlığı K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. İçin-Akçalı, S. (2015). Çocuk ve Medya 4. Baskı Ankara: Nobel Yayıncılık K2. Ertürk, Y.D. ve Gül, A.A. (2006). Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin: Medya Okuryazarı Olun Ankara: Nobel Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Çizmeci, E. (2016). Aile, Medya ve Serbest Zaman Ankara: Nobel Yayıncılık YK2. Degaetano, G. (2007). Medya Çağında İyi Ana-Baba Olmak Pembecioğlu-Öcel, N. (Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocuk-medya ilişkisini incelemek ve medyanın çocuk üzerinde bırakabileceği etkilerin farkında olmak ve bu etkilere çözüm stratejileri geliştirebilme konusunda yetkinlik kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Medya, Çocuk-Medya İlişkisi,Televizyon-Çocuk İlişkisi, İnternet-Çocuk İlişkisi, Farklı Medya Kanalları, Çocukları Nasıl Etkiler?, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumlu Etkileri, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri, Çocuk-Aile- Medya, Çocuk- Toplum-Medya, Medyada Etik, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Aile Rehberliği, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Alınacak Önlemler, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye`de Medya Okuryazarlığı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 5
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster