Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. İçin-Akçalı, S. (2015). Çocuk ve Medya 4. Baskı Ankara: Nobel Yayıncılık
K2. Ertürk, Y.D. ve Gül, A.A. (2006). Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin: Medya Okuryazarı Olun Ankara: Nobel Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çizmeci, E. (2016). Aile, Medya ve Serbest Zaman Ankara: Nobel Yayıncılık
YK2. Degaetano, G. (2007). Medya Çağında İyi Ana-Baba Olmak Pembecioğlu-Öcel, N. (Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çocuk-medya ilişkisini incelemek ve medyanın çocuk üzerinde bırakabileceği etkilerin farkında olmak ve bu etkilere çözüm stratejileri geliştirebilme konusunda yetkinlik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Medya, Çocuk-Medya İlişkisi,Televizyon-Çocuk İlişkisi, İnternet-Çocuk İlişkisi, Farklı Medya Kanalları, Çocukları Nasıl Etkiler?, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumlu Etkileri, Medyanın Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri, Çocuk-Aile- Medya, Çocuk- Toplum-Medya, Medyada Etik, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Aile Rehberliği, Medyanın Zararlı Etkilerinden Çocukları Korumak İçin Alınacak Önlemler, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye`de Medya Okuryazarlığı
|