Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş, Dersin tanıtımı
Hastanede görülebilen etik sorunlar
|
K1 Bölüm 7,10,12
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
2
|
Hastane Uygulaması-1
|
K1 Bölüm 12
|
3
|
Hastane Uygulaması-2
|
K1 Bölüm 10
|
4
|
Hastane Uygulaması-3
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
5
|
Hastane Uygulaması-4
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
6
|
Hastane Uygulaması-5
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
7
|
Hastane Uygulaması-6
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
8
|
Hastane Uygulaması-7
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
9
|
Hastane Uygulaması-8
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
10
|
Hastane Uygulaması-9
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
11
|
Hastane Uygulaması-10
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
12
|
Hastane Uygulaması-11
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
13
|
Hastane Uygulaması-12
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
14
|
Hastane Uygulaması-13
|
K1 sayfa 1-232
K2 sayfa 1-352
|
Ön Koşul
|
Hastane ve Çocuk I dersini almış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akyıldız, A. (1999). Sağlık Bilgisi İstanbul: Ya-Pa Yayınları
K2. Çobanoğlu Nesrin (2009)., Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bilir, Ş. ve Baykoç-Dönmez, N. (1987). Çocuk ve Hastane Ankara: Ayyıldız Matbaası
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin;
1. Hastanede çocuk gelişimcinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilmesi
2. Hastanedeki etik sorunlar ve ikilemler konusunda farkındalığın gelişmesini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Hastanede görülebilen etik sorunlar, Hastane Uygulaması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
5
|