Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği.
|
|
2
|
Sanatın sınıflandırılması, sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar.
|
|
3
|
Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği.
|
|
4
|
Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri
|
|
5
|
2 boyutlu sanat uygulamaları
|
|
6
|
3 boyutlu sanat uygulamalrı
|
|
7
|
Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi
|
|
8
|
Yaratıcılık kuramları
|
|
9
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
|
|
10
|
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler
|
|
11
|
Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
|
|
12
|
Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri
|
|
13
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik planlama
|
|
14
|
Sanat etkinliği ve yaratıcı etkinlik sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akbayrak B. (2003). ?Ünite 9: Temel Sanat Etkinliği Malzemeleri?, Namlu Gürcan A. (ed.), Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme, Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde sanat, yaratıcılık ve çocuk ilişkisini tanımlamak, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar.
Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği.
Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri
2 boyutlu sanat uygulamaları
3 boyutlu sanat uygulamaları
Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi
Yaratıcılık kuramları
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler
Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler
Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri
Sanat ve yaratıcı etkinlik sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
2
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|