Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. (Çev.Ed. Geyran Koldaş, N. ). Kitap Yayınevi
K2. Martin, P., Bateson, P. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev.Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları.
K3. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi (2018). (Ed. Öncü, E.Ç.) Ankara: Pegem Yayınları.
K4. Argun, Y. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi, (2012). Ankara: Anı Yayıncılık.
K5. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık.
K6. Englebright Fox, J., Schirrmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, (Çev.Ed. Aral, N., Duman, G.) Ankara : Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde sanat, yaratıcılık ve çocuk ilişkisini tanımlamak, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar, Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği, Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri, 2 boyutlu sanat uygulamaları, 3 boyutlu sanat uygulamaları, Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi, Yaratıcılık kuramları
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler, Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler, Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler, Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri, Sanat ve yaratıcı etkinlik sunumları
|