ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Çevre ÇGE413 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir ve bu alanda çalışan bilim insanlarını tanır.
    2-Çevre sorunlarını çevre bilincini kazandırma adına diğer meslektaşlarıyla paylaşır.
    3-Çevre sorunlarının çözüm yollarını günlük yaşamında uygular.
    4-Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir.
    5-Çevre bilincini kazandırmak için davranışa yönelik etkinlikler tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar
    2 Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı ve önemi
    3 Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler
    4 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları
    5 Çevre kuruluşları ve faaliyetleri
    6 Geri dönüşüm etkinlikleri
    7 Erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama
    8 Erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama
    9 Erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi
    10 Çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
    11 Çevre eğitimi etkinlik planlama
    12 Çevre eğitimi-Okul bahçesi etkinliği sunumları
    13 Çevre eğitimi-Doğa etkinliği sunumları
    14 Çevre eğitimi-Sınıf etkinliği sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Önder, A. ve Özkan, B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, erken çocukluk dönemdeki çocuklara çevre bilincinin kazandırılmasının önemini vurgulamak, küçük çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı, önemi, dikkat edilecek ilkeler Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları Çevre kuruluşları ve faaliyetleri Geri dönüşüm etkinlikleri Erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama Erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama Erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi Çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 4
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster