Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Pamuk Kahriman D. (2019). Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Anı Yayıncılık.
K2. Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006.
K3. Keleş, R. (Yayıma Hazırlayan) İnsan, Çevre, Toplum, İmge Kitapevi, 2. Baskı, Ankara, 1997.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, erken çocukluk dönemdeki çocuklara çevre bilincinin kazandırılmasının önemini vurgulamak, küçük çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı, önemi, dikkat edilecek ilkeler, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları, çevre kuruluşları ve faaliyetleri, geri dönüşüm etkinlikleri, erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi , çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
|