Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
|
|
3
|
Öğrenme Kuramları
|
|
4
|
Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar
|
|
5
|
Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar
|
|
6
|
Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar
|
|
7
|
Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı
|
|
8
|
Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli
|
|
9
|
Öğrenme Ürünleri
|
|
10
|
Yetişkin Eğitimi
|
|
11
|
Sınıf Yönetimi
|
|
12
|
Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması
|
|
13
|
Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması
|
|
14
|
Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aral, N. ve T. Duman (Ed.) (2017) Eğitim Psikolojisi Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya Ankara: Yargı Yayınları
Ulusoy, A. (Ed). (2013). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi 7. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı,öğrenme ile ilgili temel bilgiler, öğrenmeye ilişkin çeşitli yaklaşımlar ile bu yaklaşımları uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar
Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Öğrenme Kuramları
Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar
Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar
Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar
Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı
Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli
Öğrenme Ürünleri
Yetişkin Eğitimi
Sınıf Yönetimi
Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması
Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması
Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|