ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğrenme Psikolojisi ÇGE316 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme yaklaşımlarını dikkate alarak eğitim programı ve öğrenme ortamları planlar.
    2-Öğrenmeyi etkileyen etmenleri tartışır.
    3-Öğrenmeye ilişkin farklı yaklaşımları karşılaştırır.
    4-Öğrenme ürünlerine örnek gösterir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar K1, YK1, YK2
    2 Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler K1, YK1, YK2
    3 Öğrenme Kuramları K1, YK1, YK2
    4 Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar K1, YK1, YK2
    5 Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar K1, YK1, YK2
    6 Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar K1, YK1, YK2
    7 Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı K1, YK1, YK2
    8 Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli K1, YK1, YK2
    9 Öğrenme Ürünleri K1, YK1, YK2
    10 Yetişkin Eğitimi K1, YK1, YK2
    11 Sınıf Yönetimi K1, YK1, YK2
    12 Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması K1, YK1, YK2
    13 Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması K1, YK1, YK2
    14 Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması K1, YK1, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve T. Duman (Ed.) (2017) Eğitim Psikolojisi Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya Ankara: Yargı Yayınları YK2. Ulusoy, A. (Ed). (2013). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi 7. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı,öğrenme ile ilgili temel bilgiler, öğrenmeye ilişkin çeşitli yaklaşımlar ile bu yaklaşımları uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar, Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler, Öğrenme Kuramları,, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar, Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar, Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar, Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı, Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli, Öğrenme Ürünleri, Yetişkin Eğitimi, Sınıf Yönetimi, Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması, Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması, Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 5
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 2
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 2
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 2
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster