ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğrenme Psikolojisi ÇGE316 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme yaklaşımlarını dikkate alarak eğitim programı ve öğrenme ortamları planlar.
    2-Öğrenmeyi etkileyen etmenleri tartışır.
    3-Öğrenmeye ilişkin farklı yaklaşımları karşılaştırır.
    4-Öğrenme ürünlerine örnek gösterir.
    5-Sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken kuralları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar
    2 Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
    3 Öğrenme Kuramları
    4 Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar
    5 Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar
    6 Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar
    7 Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı
    8 Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli
    9 Öğrenme Ürünleri
    10 Yetişkin Eğitimi
    11 Sınıf Yönetimi
    12 Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması
    13 Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması
    14 Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aral, N. ve T. Duman (Ed.) (2017) Eğitim Psikolojisi Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya Ankara: Yargı Yayınları Ulusoy, A. (Ed). (2013). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi 7. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı,öğrenme ile ilgili temel bilgiler, öğrenmeye ilişkin çeşitli yaklaşımlar ile bu yaklaşımları uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler Öğrenme Kuramları Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar Öğrenmede İnsancıl Yaklaşımlar Öğrenmede Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Öğrenmede Bilgi İşleme Modeli Öğrenme Ürünleri Yetişkin Eğitimi Sınıf Yönetimi Öğrenme Kuramlarının Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması Öğrenme Kuramlarının İlköğretimde Uygulanması Öğrenme Kuramlarının Yetişkin Eğitiminde Uygulanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 4
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster