Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, ders izlencesinin dağıtımı
|
K1
|
2
|
Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı
|
K1
|
3
|
Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi
|
K1
|
4
|
Kullanılan ölçme yöntemleri
|
K1
|
5
|
Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri
|
K1
|
6
|
Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri
|
K1
|
7
|
Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık
|
K1
|
8
|
Bireysel önleme ve müdahele yöntemleri
|
K1
|
9
|
Sınıf düzeyinde önleme ve müdahele yöntemleri
|
K1
|
10
|
Okul düzeyinde önleme yöntemleri
|
K1
|
11
|
Okul düzeyinde müdahale yöntemleri
|
K1
|
12
|
Sınıf içi sunum
|
K1
|
13
|
Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmalar
|
K1
|
14
|
Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ural, B. 2007. Okulda Zorbalık. Kök Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Saldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, görgül araştırma bulguları çerçevesinde yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı, Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi, Kullanılan ölçme yöntemleri, Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri, Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri, Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık, Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahele yöntemleri, Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|