ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Akran İlişkileri ÇGE318 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci zorbalığın tanımını yapar.
    2-Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan farkını tartışır.
    3-Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar.
    4-Alana ilişkin görgül araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması, ders izlencesinin dağıtımı K1
    2 Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı K1
    3 Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi K1
    4 Kullanılan ölçme yöntemleri K1
    5 Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri K1
    6 Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri K1
    7 Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık K1
    8 Bireysel önleme ve müdahele yöntemleri K1
    9 Sınıf düzeyinde önleme ve müdahele yöntemleri K1
    10 Okul düzeyinde önleme yöntemleri K1
    11 Okul düzeyinde müdahale yöntemleri K1
    12 Sınıf içi sunum K1
    13 Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmalar K1
    14 Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ural, B. 2007. Okulda Zorbalık. Kök Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Saldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, görgül araştırma bulguları çerçevesinde yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
    Dersin İçeriği Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı, Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi, Kullanılan ölçme yöntemleri, Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri, Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri, Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık, Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahele yöntemleri, Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster