Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A.(Edit.) 2003. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
K2. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
K3. Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul.
YK2. Sucuoğlu, B. 2006. Etkili Kaynaştırma Uygulamaları. Ekinoks Yayınları, Ankara.
YK3. Batu, S ve İftar G,K. 2005. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık, Ankara.
YK4. Sucuoğlu, B.ve Kargın, T. 2006. Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Kaynaştırma ile ilgili kavramlar, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve kaynaştırma programları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Türkiye`de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar, Kaynaştırma yöntem ve teknikleri, Kaynaştırma uygulamalarına çocukların hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına ailelerin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarına okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması, Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi, Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar, Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler, Kaynaştırmanın çocuklar üzerindeki etkileri, Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri, Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi, Kaynaştırma uygulama örneklerinin tartışılması.
|