Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
2
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
3
|
Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
4
|
Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
5
|
Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi
|
K1, K2, YK1, YK3
|
6
|
Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
7
|
Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
8
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara ilişkin eğitsel yaklaşımlar
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
9
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitim uygulamaları
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
10
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
|
11
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
12
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
13
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
14
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme
|
K1, K2, K3, YK1, YK3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
K2. Kulaksızoğlu, A. (2003). Farklı Gelişen Çocuklar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
K3. Ceylan, R. ve Aral, N. (2009). Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim. (Ed.Fazlıoğlu, Y.). İstanbul: Kriter Yayınları. s.: 437-462
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Eripek, S. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
YK2. Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
YK3. Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001). Özel Eğitime Giriş.Ankara: Karatepe Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Gelişimsel bozukluğu tanımlama ve türlerini bilme, otizm, rett sendromu, asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu tanılama ve tanı ölçütlerini bilme, gelişimsel bozuklukların nedenlerini ve yol açtığı sorunları tanıma, gelişimsel bozukluk gösteren çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri, Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|