Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması
|
|
2
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri
|
|
3
|
Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler
|
|
4
|
Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar
|
|
5
|
Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi
|
|
6
|
Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar
|
|
7
|
Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi
|
|
8
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara ilişkin eğitsel yaklaşımlar
|
|
9
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitim uygulamaları
|
|
10
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması
|
|
11
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama
|
|
12
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama
|
|
13
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik
|
|
14
|
Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
Kulaksızoğlu, A. (2003). Farklı Gelişen Çocuklar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ceylan, R. ve Aral, N. (2009). Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim. (Ed.Fazlıoğlu, Y.). İstanbul: Kriter Yayınları. s.: 437-462
|
Yardımcı Kitap
|
Eripek, S. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001). Özel Eğitime Giriş.Ankara: Karatepe Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Gelişimsel bozukluğu tanımlama ve türlerini bilme, otizm, rett sendromu, asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu tanılama ve tanı ölçütlerini bilme, gelişimsel bozuklukların nedenlerini ve yol açtığı sorunları tanıma, gelişimsel bozukluk gösteren çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri, Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|