ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ÇGE416 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimsel bozukluğu tanımlar ve sınıflandırır.
    2-Otizm, Rett sendromu, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğa ilişkin özellikleri sıralar.
    3-Gelişimsel bozuklukların tanılamasına ilişkin kriterleri özetler.
    4-Gelişimsel bozuklukların nedenlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    2 Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    3 Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    4 Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    5 Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi K1, K2, YK1, YK3
    6 Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    7 Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi K1, K2, K3, YK1, YK3
    8 Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara ilişkin eğitsel yaklaşımlar K1, K2, K3, YK1, YK3
    9 Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitim uygulamaları K1, K2, K3, YK1, YK3
    10 Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması K1, K2, K3, YK1, YK2, YK3
    11 Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama K1, K2, K3, YK1, YK3
    12 Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama K1, K2, K3, YK1, YK3
    13 Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik K1, K2, K3, YK1, YK3
    14 Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme K1, K2, K3, YK1, YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık K2. Kulaksızoğlu, A. (2003). Farklı Gelişen Çocuklar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. K3. Ceylan, R. ve Aral, N. (2009). Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim. (Ed.Fazlıoğlu, Y.). İstanbul: Kriter Yayınları. s.: 437-462
    Yardımcı Kitap YK1. Eripek, S. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. YK2. Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları. YK3. Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001). Özel Eğitime Giriş.Ankara: Karatepe Yayınları.
    Dersin Amacı Gelişimsel bozukluğu tanımlama ve türlerini bilme, otizm, rett sendromu, asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu tanılama ve tanı ölçütlerini bilme, gelişimsel bozuklukların nedenlerini ve yol açtığı sorunları tanıma, gelişimsel bozukluk gösteren çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri, Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 4
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster