Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A. (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
K2. Kulaksızoğlu, A. (2003). Farklı Gelişen Çocuklar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
K3. Ceylan, R. ve Aral, N. (2009). Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim. (Ed.Fazlıoğlu, Y.). İstanbul: Kriter Yayınları. s.: 437-462
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Eripek, S. (2010). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
YK2. Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
YK3. Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001). Özel Eğitime Giriş.Ankara: Karatepe Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Gelişimsel bozukluğu tanımlama ve türlerini bilme, otizm, rett sendromu, asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu tanılama ve tanı ölçütlerini bilme, gelişimsel bozuklukların nedenlerini ve yol açtığı sorunları tanıma, gelişimsel bozukluk gösteren çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel bozukluğun tanımı ve sınıflandırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların özellikleri, Gelişimsel bozukluğa neden olan etmenler, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocuklar, Otizm ve rett sendromu bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocuklar, Asperger sendromu ve dezintegratif bozukluğu olan çocukların gözlenmesi, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların kaynaştırılması, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program hazırlama, Gelişimsel bozukluğu olan çocuklara yönelik program uygulama, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların ailelerine rehberlik, Gelişimsel bozukluğu olan çocukların aileleri ile görüşme.
|