Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel gereksinim kavramı
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Özel gereksinim türleri
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Özel gereksinimi olan çocuklar
|
K1.Bölüm 3
|
4
|
Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri
|
K1.Bölüm 4
|
5
|
Özel gereksinimi olan çocukların eğitimi
|
K1. Bölüm 5
|
6
|
Özel gereksinimi olan çocukların aileleri
|
K1. Bölüm 6
|
7
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama
|
K1. Bölüm 7
|
8
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama
|
K1. Bölüm 8
|
9
|
Özel gereksinimi olan çocuklar kurum gözlemi
|
K1. Bölüm 9
|
10
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama
|
K1. Bölüm 10
|
11
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme
|
K2. Bölüm 1
|
12
|
Özel gereksinimi olan çocukların aileleri için rehberlik çalışmaları planlama
|
K2. Bölüm 2
|
13
|
Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulaması
|
K2. Bölüm 3
|
14
|
Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulama sürecinin değerlendirilmesi
|
K2. Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
Özel Eğitime Giriş dersini almış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. 2001.Özel eğitime giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.
K2. Ataman, A. 2003. Özel eğitime giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Özel gereksinimi olan çocukların özelliklerine ve eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel gereksinimi olan çocukların özelliklerini tanıma, Özel gereksinimi olan çocukların eğitim gereksinimlerini değerlendirme, Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim yöntemlerini yorumlama, Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme, Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim ortamlarını düzenleyebilme, Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
4
|