ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim Uygulaması II ÇGE404 BAHAR 1+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri tanımlar.
    2-Özel gereksinimi olan çocukların eğitim gereksinimlerini değerlendirir.
    3-Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim yöntemlerini yorumlar.
    4-Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)149126
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 1011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   255
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,5 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Özel gereksinim kavramı K1, Bölüm 1-9
    2 Özel gereksinim türleri K1, Bölüm 1-9
    3 Özel gereksinimi olan çocuklar K1, Bölüm 1-9
    4 Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri K1, Bölüm 1-9
    5 Özel gereksinimi olan çocukların eğitimi K1, Bölüm 1-9
    6 Özel gereksinimi olan çocukların aileleri K1, Bölüm 1-9
    7 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama K1, Bölüm 1-9
    8 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama K1, Bölüm 1-9
    9 Özel gereksinimi olan çocuklar kurum gözlemi K1, Bölüm 1-9
    10 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama K1, Bölüm 1-9
    11 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme K1, Bölüm 1-9
    12 Özel gereksinimi olan çocukların aileleri için rehberlik çalışmaları planlama K1, Bölüm 1-9
    13 Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulaması K1, Bölüm 1-9
    14 Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulama sürecinin değerlendirilmesi K1, Bölüm 1-9
    Ön Koşul Özel Eğitime Giriş dersini almış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve F. Gürsoy. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri. Hedef Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Ataman, A. 2003. Özel eğitime giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. YK2. Kulaksızoğlu, A. 2003. Farklı gelişen çocuklar. (Edt. Adnan Kulaksızoğlu). Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
    Dersin Amacı Özel gereksinimi olan çocukların özelliklerine ve eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster