Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel gereksinim kavramı
|
K1, Bölüm 1-9
|
2
|
Özel gereksinim türleri
|
K1, Bölüm 1-9
|
3
|
Özel gereksinimi olan çocuklar
|
K1, Bölüm 1-9
|
4
|
Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri
|
K1, Bölüm 1-9
|
5
|
Özel gereksinimi olan çocukların eğitimi
|
K1, Bölüm 1-9
|
6
|
Özel gereksinimi olan çocukların aileleri
|
K1, Bölüm 1-9
|
7
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama
|
K1, Bölüm 1-9
|
8
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama
|
K1, Bölüm 1-9
|
9
|
Özel gereksinimi olan çocuklar kurum gözlemi
|
K1, Bölüm 1-9
|
10
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama
|
K1, Bölüm 1-9
|
11
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme
|
K1, Bölüm 1-9
|
12
|
Özel gereksinimi olan çocukların aileleri için rehberlik çalışmaları planlama
|
K1, Bölüm 1-9
|
13
|
Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulaması
|
K1, Bölüm 1-9
|
14
|
Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulama sürecinin değerlendirilmesi
|
K1, Bölüm 1-9
|
Ön Koşul
|
Özel Eğitime Giriş dersini almış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aral, N. ve F. Gürsoy. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri. Hedef Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ataman, A. 2003. Özel eğitime giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
YK2. Kulaksızoğlu, A. 2003. Farklı gelişen çocuklar. (Edt. Adnan Kulaksızoğlu). Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Özel gereksinimi olan çocukların özelliklerine ve eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
5
|