ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim Uygulaması II ÇGE404 BAHAR 1+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri tanımlar.
    2-Özel gereksinimi olan çocukların eğitim gereksinimlerini değerlendirir.
    3-Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim yöntemlerini yorumlar.
    4-Özel gereksinimi olan çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirler.
    5-Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim ortamlarını düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)149126
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   250
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,33 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Özel gereksinim kavramı
    2 Özel gereksinim türleri
    3 Özel gereksinimi olan çocuklar
    4 Özel gereksinimi olan çocukların özellikleri
    5 Özel gereksinimi olan çocukların eğitimi
    6 Özel gereksinimi olan çocukların aileleri
    7 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama
    8 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama
    9 Özel gereksinimi olan çocuklar kurum gözlemi
    10 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama
    11 Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme
    12 Özel gereksinimi olan çocukların aileleri için rehberlik çalışmaları planlama
    13 Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulaması
    14 Özel gereksinimi olan çocuklar ve aileleri için rehberlik uygulama sürecinin değerlendirilmesi
    Ön Koşul Özel Eğitime Giriş dersini almış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aral, N. ve F. Gürsoy.2007. Özel Eğitim, Morpa Yayınları, İstanbul. Özsoy, Y., Özyürek, M. ve Eripek, S. 2001.Özel eğitime giriş. Karatepe Yayınları, Ankara. Erdem, M. ve Akman,Y. 1998. Gelişim ve öğrenme. Arkadaş Yayınları. Ankara. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Ataman, A. 2003. Özel eğitime giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Kulaksızoğlu, A. 2003. Farklı gelişen çocuklar. (Edt. Adnan Kulaksızoğlu). Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Aral, N. ve F. Gürsoy.2007. Özel Eğitim, Morpa Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Özel gereksinimi olan çocukların özelliklerine ve eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar için uygulama sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 4
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster