ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurum Yönetimi ÇGE406 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısını açıklar.
    2-Okul yönetimindeki süreçleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri tanımlar.
    3-Okul örgütünün işletilmesiyle ilgili süreç ve işleri listeler.
    4-Ailelerin ve okulun yakın çevresinin okul yönetimine katılım ve katkılarını açıklar.
    5-Türk Eğitim Sistemini diğer ülkelerin eğitim sistemleri ile karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   125
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,17 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim sisteminin ve eğitim yönetiminin genel örgütlenmesi
    2 Eğitim kurumları
    3 Okul öncesi eğitim
    4 İlköğretim
    5 Ortaöğretim
    6 Yükseköğretim
    7 Gençlere ve yetişkinlere yönelik sürekli eğitim ve yetiştirme
    8 Öğretmenler ve eğitim personeli
    9 Eğitim sisteminin değerlendirilmesi
    10 Eğitim kurumlarının değerlendirilmesi
    11 Okul yönetimi süreci
    12 Aile ve toplumun okula katılımı
    13 Küreselleşmenin okul yönetimine etkileri
    14 Türk Eğitim Sisteminin diğer ülkelerle karşılaştırılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şişman, M. ve Taşdemir, İ. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi, okul yönetimi hakkında öğrencilerin sistematik ve bilimsel düşünmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Eğitim sisteminin ve eğitim yönetiminin genel örgütlenmesi, Okul öncesi eğitim, İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim, Gençlere ve yetişkinlere yönelik sürekli eğitim ve yetiştirme, Öğretmenler ve eğitim personeli Eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi, Okul yönetimi süreci, Aile ve toplumun okula katılımı, Küreselleşmenin okul yönetimine etkileri, Türk Eğitim Sisteminin diğer ülkelerle karşılaştırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster