ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurum Yönetimi ÇGE406 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısını açıklar.
    2-Okul yönetimindeki süreçleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri tanımlar.
    3-Okul örgütünün işletilmesiyle ilgili süreç ve işleri listeler.
    4-Ailelerin ve okulun yakın çevresinin okul yönetimine katılım ve katkılarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim sisteminin ve eğitim yönetiminin genel örgütlenmesi K1
    2 Eğitim kurumları K1
    3 Okul öncesi eğitim K1
    4 İlköğretim K1
    5 Ortaöğretim K1
    6 Yükseköğretim K1
    7 Gençlere ve yetişkinlere yönelik sürekli eğitim ve yetiştirme K1
    8 Öğretmenler ve eğitim personeli K1
    9 Eğitim sisteminin değerlendirilmesi K1
    10 Eğitim kurumlarının değerlendirilmesi K1
    11 Okul yönetimi süreci K1
    12 Aile ve toplumun okula katılımı K1
    13 Küreselleşmenin okul yönetimine etkileri K1
    14 Türk Eğitim Sisteminin diğer ülkelerle karşılaştırılması K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Şişman, M. ve Taşdemir, İ. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi, okul yönetimi hakkında öğrencilerin sistematik ve bilimsel düşünmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Eğitim sisteminin ve eğitim yönetiminin genel örgütlenmesi, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, gençlere ve yetişkinlere yönelik sürekli eğitim ve yetiştirme, öğretmenler ve eğitim personeli, eğitim sisteminin ve eğitim kurumlarının değerlendirilmesi, okul yönetimi süreci, aile ve toplumun okula katılımı, küreselleşmenin okul yönetimine etkileri, Türk Eğitim Sisteminin diğer ülkelerle karşılaştırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 1
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 1
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 5
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 5
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster