ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Montessori Eğitimi ÇGE410 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Montessori eğitiminin felsefesini özetler.
    2-Montessori eğitiminin tarihçesini özetler.
    3-Montessori eğitiminin ilkelerini sıralar.
    4-Montessori eğitiminde kullanılan materyallerinin özelliklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk gelişiminde ve eğitiminde farklı yaklaşımlar K1, YK1
    2 Montessori eğitiminin felsefesi K1, YK1
    3 Montessori eğitiminin tarihçesi ve ilkeleri K1, YK1
    4 Montessori eğitiminde kullanılan materyaller K1, YK1
    5 Günlük yaşam becerileri materyalleri K1, YK1
    6 Günlük yaşam becerileri etkinlikleri K1, YK1
    7 Dil materyalleri ve etkinlikleri K1, YK1
    8 Matematik materyalleri ve etkinlikleri K1, YK1
    9 Duyu materyalleri ve etkinlikleri K1, YK1
    10 Kozmik (evrensel) öğrenme materyalleri ve etkinlikleri K1, YK1
    11 Etkinlik örnekleri K1, YK1
    12 Etkinlik planlama K1, YK1
    13 Etkinlik sunumları K1, YK1
    14 Etkinlik değerlendirme K1, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arı, M. 2003. Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. Türkiye`de erken çocukluk eğitimi ve kalitenin önemi. M. Sevinç (eds). Morpa Yayınları, s.31-35, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Çakıroğlu Wilbrant, E. Aydoğan, Y. ve Kılınç, F.E. 2008. Montessori yöntemiyle kaynaştırma eğitimi. Poyraz Ofset, 127 s., Ankara.
    Dersin Amacı Montessori eğitiminin felsefesi, tarihçesi ve ilkeleri, Montessori eğitimi ve materyalleri ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişimde ve eğitimde farklı yaklaşımlar, Montessori eğitiminin felsefesi, Montessori eğitiminin tarihçesi ve ilkeleri, Montessori eğitiminde kullanılan materyaller, günlük yaşam becerileri materyalleri-etkinlikleri, dil materyalleri ve etkinlikleri, matematik materyalleri ve etkinlikleri, duyu materyalleri ve etkinlikleri, kozmik (evrensel) öğrenme materyalleri ve etkinlikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 4
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster