Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk gelişiminde ve eğitiminde farklı yaklaşımlar
|
K1, YK1
|
2
|
Montessori eğitiminin felsefesi
|
K1, YK1
|
3
|
Montessori eğitiminin tarihçesi ve ilkeleri
|
K1, YK1
|
4
|
Montessori eğitiminde kullanılan materyaller
|
K1, YK1
|
5
|
Günlük yaşam becerileri materyalleri
|
K1, YK1
|
6
|
Günlük yaşam becerileri etkinlikleri
|
K1, YK1
|
7
|
Dil materyalleri ve etkinlikleri
|
K1, YK1
|
8
|
Matematik materyalleri ve etkinlikleri
|
K1, YK1
|
9
|
Duyu materyalleri ve etkinlikleri
|
K1, YK1
|
10
|
Kozmik (evrensel) öğrenme materyalleri ve etkinlikleri
|
K1, YK1
|
11
|
Etkinlik örnekleri
|
K1, YK1
|
12
|
Etkinlik planlama
|
K1, YK1
|
13
|
Etkinlik sunumları
|
K1, YK1
|
14
|
Etkinlik değerlendirme
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arı, M. 2003. Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. Türkiye`de erken çocukluk eğitimi ve kalitenin önemi. M. Sevinç (eds). Morpa Yayınları, s.31-35, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çakıroğlu Wilbrant, E. Aydoğan, Y. ve Kılınç, F.E. 2008. Montessori yöntemiyle kaynaştırma eğitimi. Poyraz Ofset, 127 s., Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Montessori eğitiminin felsefesi, tarihçesi ve ilkeleri, Montessori eğitimi ve materyalleri ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimde ve eğitimde farklı yaklaşımlar, Montessori eğitiminin felsefesi, Montessori eğitiminin tarihçesi ve ilkeleri, Montessori eğitiminde kullanılan materyaller, günlük yaşam becerileri materyalleri-etkinlikleri, dil materyalleri ve etkinlikleri, matematik materyalleri ve etkinlikleri, duyu materyalleri ve etkinlikleri, kozmik (evrensel) öğrenme materyalleri ve etkinlikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|