Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar
|
|
3
|
Kişilik gelişimini etkileyen faktörler
|
|
4
|
Duygusal gelişim
|
|
5
|
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler
|
|
6
|
Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler /ÖDEV
|
|
7
|
Sosyal gelişimle ilgili kuramlar
|
|
8
|
Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörler
|
|
9
|
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi
|
|
10
|
Uygun müdahale yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler
|
|
11
|
Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıf içi Tartışma
|
|
12
|
Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme / ÖDEV
|
|
13
|
Örnek Olay
|
|
14
|
Rol Yapma/Drama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA.
Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA.
Mussen, Paul Henry; Conger, John Janeway; Kagan, Jerome; Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA.
Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA.
Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of ChildDevelopment, sixth Ed., Wadsworth, USA.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili bilgilenmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili ailelere, profesyonellere, ilgili kurum ve kuruluşlara öneri verebilecek düzeye gelmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili gecikme ve problem durumları fark edebilmeleri, uygun yönlendirmeyi yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar, Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar, Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri, Duygusal gelişim, Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal gelişimle ilgili kuramlar, Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörleri, Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, uygun müdahele yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıfiçi Tartışması, Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|