ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyal Duygusal Gelişim ÇGE412 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Sosyal duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar.
    3-Gecikme durumlarını fark eder ve gecikmelere duyarlı olur.
    4-Çocuğun sosyal-duygusal gelişimine ilişkin doğru yönlendirme yapabilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    2 Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    3 Kişilik gelişimini etkileyen faktörler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    4 Duygusal gelişim K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    5 Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    6 Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler /ÖDEV K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    7 Sosyal gelişimle ilgili kuramlar K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    8 Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    9 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    10 Uygun müdahale yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    11 Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıf içi Tartışma K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    12 Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme / ÖDEV K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    13 Örnek Olay K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    14 Rol Yapma/Drama K1, K2, K3, K4, YK1, YK2, YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Görevlisi Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA. K2. Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA. K3. Mussen, Paul Henry; Conger, John Janeway; Kagan, Jerome; Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA. K4. Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul. YK2. Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA. YK3. Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of ChildDevelopment, sixth Ed., Wadsworth, USA.
    Dersin Amacı Öğrencilerin sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili bilgilenmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili ailelere, profesyonellere, ilgili kurum ve kuruluşlara öneri verebilecek düzeye gelmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili gecikme ve problem durumları fark edebilmeleri, uygun yönlendirmeyi yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar, Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar, Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri, Duygusal gelişim, Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal gelişimle ilgili kuramlar, Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörleri, Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, uygun müdahele yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıfiçi Tartışması, Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 5
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 4
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster