Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Görevlisi Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA.
K2. Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA.
K3. Mussen, Paul Henry; Conger, John Janeway; Kagan, Jerome; Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA.
K4. Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul.
YK2. Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA.
YK3. Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of ChildDevelopment, sixth Ed., Wadsworth, USA.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili bilgilenmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili ailelere, profesyonellere, ilgili kurum ve kuruluşlara öneri verebilecek düzeye gelmeleri, sosyal-duygusal ve kişilik gelişimiyle ilgili gecikme ve problem durumları fark edebilmeleri, uygun yönlendirmeyi yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal duygusal gelişim ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavramlar, Kişilik gelişimiyle ilgili kuramlar, Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri, Duygusal gelişim, Duygusal gelişimde problem durumların fark edilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal gelişimle ilgili kuramlar, Sosyal gelişim süreci, sosyal gelişimi etkileyen faktörleri, Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, gecikme durumlarının fark edilmesi, uygun müdahele yöntemlerinin belirlenebilmesi, anne-babalara öneriler, Sosyal-duygusal gelişim ve eğitimde anne-babalara öneriler / Sınıfiçi Tartışması, Konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelenmesi, proje hazırlamaya yönelik öneriler geliştirme.
|