Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel Eğitim ile ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Dünyada ve Türkiye`de uygulan eğitim programları
|
|
3
|
Özel eğitimde kullanılan yöntemler
|
|
4
|
Özel eğitime gereksinimi olan çocukları gelişimsel olarak değerlendirme
|
|
5
|
Engellilerin eğitiminde kullanılan materyallerin önemi, özellikleri ve materyal hazırlama
|
|
6
|
Eğitim ortamlarının düzenlenmesi
|
|
7
|
Bireysel eğitim programı
|
|
8
|
Grup eğitim programı
|
|
9
|
Bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörler
|
|
10
|
Özel eğitimde kaynaştırma uygulamaları
|
|
11
|
Özel eğitimde kaynaştırma uygulamalarının başarısında etkili olan faktörler ve kaynaştırma uygulamalarının etkileri
|
|
12
|
Ailelerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
|
|
13
|
Bireysel ve grup eğitim program örnekleri hazırlama
|
|
14
|
Hazırlanan bireysel ve grup eğitim program örneklerini değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Özsoy, Yahya. M. Özyürek ve S. Eripek. 2001. Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara
Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.
Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Özel eğitim ile ilişkili temel kavramlar, Dünyada ve Türkiye`de uygulanan özel eğitim programları, özel eğitimde kullanılan yöntemler, özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programlarını hazırlama, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında özel eğitimle ilgili temel kavramlar,Dünyada ve Türkiyede uygulanan özel eğitim programları,özel eğitimde kullanılan yöntemler,özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci,özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programı hazırlama,özel eğitimde kaynaştırma konularına yer verilmiştir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
4
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|