ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim Programları ÇGE414 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörleri yorumlar.
    3-Özel eğitime gereksinimi olan çocukları gelişimsel olarak değerlendirir.
    4-Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde kullanılacak materyaller geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. K2. Özsoy, Yahya. M. Özyürek ve S. Eripek. 2001. Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara K3. Ceylan, R. Ve Aral, N. 2009. Entegre Eğitim. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 437-462. Kriter Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. YK2. Karatepe, H. Okul Öncesi Dönemde Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar. Karatepe Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Özel eğitim ile ilişkili temel kavramlar, Dünyada ve Türkiye`de uygulanan özel eğitim programları, özel eğitimde kullanılan yöntemler, özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programlarını hazırlama, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında özel eğitimle ilgili temel kavramlar,Dünyada ve Türkiyede uygulanan özel eğitim programları,özel eğitimde kullanılan yöntemler,özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci,özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programı hazırlama,özel eğitimde kaynaştırma konularına yer verilmiştir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster