Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çevik, K. (2004). Oluşum Drama Enstitüsü Drama Liderliği Programı Atölye Notları. Ankara.
Dökmen, Ü. (2003). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Güneysu, S. (1991). Eğitimde Drama, Ya-Pa 7. Ulusal Okul Öncesi Eğitim Yaygınlaştırma Semineri. Eskişehir.
Karadağ, E ve Çalışkan, N. (2005). Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama. Ankara: Anı Yayıncılık.
Halıcı, E. (2000).Yaratıcı Zekâ ve Eğitim Sempozyumu Açılış Konuşması, TÜBİTAK. Ankara.
Ömeroğlu, E. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Ankara: Kök Yayıncılık,
Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Ankara: Naturel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Dirim, A. (2009).Yaratıcı Drama-Okul Öncesi Eğitimde. İstanbul: Esin Yayıncılık,
Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma için Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Sarıyüce, Z. (2012). Okul Öncesinde Çocuklarla Drama. Ankara: Kök Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere; yaratıcılık, yaratıcı düşünce, yaratıcı düşüncenin gelişimi, yaratıcılığın gelişimini engelleyen faktörler, yaratıcılığın gelişmesinde eğitimcinin rolü, drama ile ilgili kavramlar, eğitimde drama, dramının önemi, özellikleri, yaratıcı dramanın yararları, yaratıcı drama liderinin özellikleri, dramada eğitim ortamının hazırlanması ile ilgili konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Drama ile ilgili temel kavramlar, dramanın tarihçesi, eğitim ve öğretimde drama, drama türleri, dramanın önemi ve özellikleri, dramanın yararları, drama lideri, dramada eğitim ortamı, drama materyalleri, drama teknikleri, dramanın uygulama aşamaları, yaratıcı drama etkinlikleri, yaratıcı drma etkinliklerinin değerlendirilmesi, özel eğitimde drama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|