ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Fen ve Matematik ÇGE118 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencilerin okul öncesi dönemde fen ve matematik eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Okul öncesi dönem çocukları için uygun fen etkinlikleri geliştirir.
    3-Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan eğitim programına fen ve matematik etkinliklerini dahil eder.
    4-Okul öncesi dönemde verilen fen ve matematik eğitimi için uygun araç ve malzeme geliştirme ve bu malzemelerden yararlanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Okul öncesi dönem de fen ve matematik eğitiminin önemi K1, K2, YK1
    2 Okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi K1, K2, YK1
    3 Okul öncesi dönemde fen eğitimi kavramsal gelişimi K1, K2, YK1
    4 Okul öncesi dönemde matematik eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler K1, K2, YK1
    5 Okul öncesi dönemde fen eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler K1, K2, YK1
    6 Okul öncesi dönemde matematik uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi K1, K2, YK1
    7 Okul öncesi dönemde fen uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi K1, K2, YK1
    8 Doğada ve çocuğun günlük yaşantısında matematik ve fen K1, K2, YK1
    9 Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri -1(1-1 öğrenci sunumu) K1, K2, YK1
    10 Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri -2 (1-1 öğrenci sunumu) K1, K2, YK1
    11 Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri- 1 (1-1 öğrenci sunumu) K1, K2, YK1
    12 Okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri -2 (1-1 öğrenci sunumu) K1, K2, YK1
    13 Okul öncesi dönem fen ve matematik eğitimine çok yönlü yaklaşım K1, K2, YK1
    14 Okul öncesi dönem matematik eğitiminde ailenin rolü ve önemi K1, K2, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Seçil YÜCELYİĞT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O. S., Taşkın, N.,Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., & Yıldırım, B. (2015). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. K2. Metin, M., Şahin, Ç. (2014)Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1. Lind, K.K and Charlesworth, R. 2007. MathScience For Young Children. Wadtsworth Canpage Learnig, USA.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere; okul öncesi dönemde kullanılan fen ve matematik ile ilgili temel kavramlar, erken yaşlardaki fen ve matematik becerilerinin gelişim aşamaları, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik eğitimi araç ve gereçleri hazırlama, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik etkinlikleri planlama, amaç ve kazanımlarını belirleme konularında bilgi vermeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Okul öncesi dönem de fen ve matematik eğitiminin önemi, okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi, okul öncesi dönemde fen eğitimi kavramsal gelişimi, okul öncesi dönemde matematik eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde fen eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde matematik uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, okul öncesi dönemde fen uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, doğada ve çocuğun günlük yaşantısında matematik ve fen, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri, okul öncesi dönem fen ve matematik eğitimine çok yönlü yaklaşım, okul öncesi dönem matematik eğitiminde ailenin rolü ve önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 1
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 1
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 4
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 4
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 1
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 2
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 2
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 2
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 5
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster