ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Fen ve Matematik ÇGE118 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencilerin okul öncesi dönemde fen ve matematik eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Okul öncesi dönem çocukları için uygun fen etkinlikleri geliştirir.
    3-Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan eğitim programına fen ve matematik etkinliklerini dahil eder.
    4-Okul öncesi dönemde verilen fen ve matematik eğitimi için uygun araç ve malzeme geliştirme ve bu malzemelerden yararlanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Seçil YÜCELYİĞT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O. S., Taşkın, N.,Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., & Yıldırım, B. (2015). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. K2. Metin, M., Şahin, Ç. (2014)Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK1. Lind, K.K and Charlesworth, R. 2007. MathScience For Young Children. Wadtsworth Canpage Learnig, USA.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere; okul öncesi dönemde kullanılan fen ve matematik ile ilgili temel kavramlar, erken yaşlardaki fen ve matematik becerilerinin gelişim aşamaları, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik eğitimi araç ve gereçleri hazırlama, okul öncesi dönem için uygun fen ve matematik etkinlikleri planlama, amaç ve kazanımlarını belirleme konularında bilgi vermeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Okul öncesi dönem de fen ve matematik eğitiminin önemi, okul öncesi dönemde matematiksel kavram gelişimi, okul öncesi dönemde fen eğitimi kavramsal gelişimi, okul öncesi dönemde matematik eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde fen eğitimi için kullanılan yöntem ve teknikler, okul öncesi dönemde matematik uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, okul öncesi dönemde fen uygulamaları ve eğitim programına dahil edilmesi, doğada ve çocuğun günlük yaşantısında matematik ve fen, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün matematik etkinlikleri, okul öncesi dönem için geliştirilmiş özgün fen etkinlikleri, okul öncesi dönem fen ve matematik eğitimine çok yönlü yaklaşım, okul öncesi dönem matematik eğitiminde ailenin rolü ve önemi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster