ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Bilim ve Teknoloji ÇGE119 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencilerin bilimsel düşünce süreçlerini tanımlar.
    2-Bilim ve teknoloji eğitiminin öğrenme güçlüğü çeken ve üstün yetenekli çocuklarda farklılaşma farkındalığı sağlar.
    3-Okul öncesi dönem çocukları için uygun teknoloji odaklı öğrenme ortamları hazırlar.
    4-Okul öncesi dönem çocukları için uygun araç ve malzemelerle bilimsel deneyler gerçekleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar
    2 Bilimsel düşüncenin ve erken dönemde gelişiminin önemi
    3 Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme.
    4 Erken dönem bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler
    5 Okul öncesi dönemde bilim ve teknoloji konulu araç ve malzemeler
    6 Özgün araç ve malzeme önerileri (1-1 öğrenci sunumları)
    7 Bilim ve teknoloji odaklı öğrenme ortamları
    8 Özgün öğrenme ortamı önerileri (1-1 öğrenci sunumları)
    9 Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri
    10 Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri konulu grup tartışması
    11 Bilim ve teknoloji eğitiminde ailenin yeri ve katkısı
    12 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için bilim ve teknoloji eğitimi
    13 Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar için bilim ve ve teknoloji eğitimi
    14 Bilim ve teknoloji eğitiminde cinsiyet fırsat eşitliği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Seçil YÜCELYİĞİT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Sevinç, M. 2003. Bilişsel gelişim ve düşünce becerilerinin gelişimi. (Yay. Haz. Müzeyyen Sevinç), Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere; bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar, çocukta bilimsel düşünme geliştirme yöntemleri, eğitim programlarına bilimsel etkinliklerin dahil edilmesi, çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama, bilim ve teknolojinin çocuklar üzerindeki yansımaları gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar Bilimsel düşüncenin ve erken dönemde gelişiminin önemi Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme. Erken dönem bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler Okul öncesi dönemde bilim ve teknoloji konulu araç ve malzemeler Bilim ve teknoloji odaklı öğrenme ortamları Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri Bilim ve teknolojik gelişmelerin çocuk üzerinde etkileri konulu grup tartışması Bilim ve teknoloji eğitiminde ailenin yeri ve katkısı Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için bilim ve teknoloji eğitimi Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar için bilim ve ve teknoloji eğitimi Bilim ve teknoloji eğitiminde cinsiyet fırsat eşitliği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster