ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ÇGE106 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk gelişimine ilişkin kavram ve kuramları özetler.
    2-Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini açıklar.
    3-Gelişimi etkileyen faktörleri sıralar.
    4-Yeni doğanın özelliklerini rapor eder.
    5-Bebeklik ve erken çocukluk döneminin gelişim özelliklerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişim ve Gelişim Kuramları
    2 Doğum Öncesi Gelişim
    3 Doğum Dönemi ve Yeni Doğanın Özellikleri
    4 Bebeklik Döneminde Fiziksel ve Motor Gelişim
    5 Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Algı Gelişim
    6 Bebeklik Döneminde İletişim ve Dil Gelişimi
    7 Bebeklik Döneminde Sosyal- Duygusal ve Cinsel Gelişim
    8 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Motor Gelişim
    9 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel ve Algı Gelişimi
    10 Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi ve Erken Okuryazarlık
    11 Erken Çocukluk Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim
    12 Erken Çocukluk Döneminde Cinsel ve Ahlak Gelişimi
    13 Bebeklik Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi
    14 Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aral, N. ve Duman, T. (Edit.) 2009. Eğitim Psikolojisi. Kriter Yayınları, İstanbul. Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi II. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Davaslıgil, Ü.1999. Ana-baba okulu. Remzi Kitabevi, İstanbul. Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. 2004. Çocuk ve ergen gelişimi. İmge Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gelişime ilişkin kavram ve kuramlar, bebeklerin ve çocukların gelişim özellikleri, bebekleri ve çocukları değerlendirme yöntem ve teknikleri, bebeklerin ve çocukların gelişimlerini destekleme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişim ve Gelişim kuramları, Doğum öncesi gelişim, Doğum dönemi ve yeni doğanın özellikleri, Bebeklik döneminde fiziksel ve motor gelişim, Bebeklik döneminde bilişsel ve algı gelişimi, Bebeklik döneminde iletişim ve dil gelişimi, Bebeklik döneminde sosyal- duygusal ve cinsel gelişim, Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim, Erken çocukluk döneminde bilişsel ve algı gelişimi, Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim, Erken çocukluk döneminde cinsel ve ahlak gelişimi, Bebeklik döneminde gelişimin değerlendirilmesi, Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 3
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster