ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Oyun ÇGE308 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyunun çocuk hayatındaki yerini açıklar.
    2-Gelişim dönemlerine göre oyun türlerini tartışır.
    3-Özel eğitimde oyunun önemini yorumlar.
    4-Farklı oyun etkinlikleri planlar ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Oyun Nedir?
    2 Oyunun Önemi
    3 Oyun Teorileri
    4 Fiziksel Gelişim ve Oyun
    5 Bilişsel Gelişim ve Oyun
    6 Sosyal ve Duygusal Gelişim ve Oyun
    7 Dil Gelişimi ve Oyun
    8 Oynanış Türlerine Göre Oyunlar
    9 Oynanan Yere Göre Oyunlar
    10 Oyuncaklar
    11 Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklarda Oyun Özellikleri
    12 Travmaya Uğramış Çocuklarda Oyun Özellikleri
    13 Oyun Etkinliklerini Planlama
    14 Oyun Etkinliklerini Uygulama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sevinç, M.2010. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul: Morpa Yayınları Özdoğan, B.2000. Çocuk ve Oyun. Ankara: Anı yayınları Aral, N., Gürsoy, F. Ve Köksal, A. 2001. Okul öncesi eğitiminde oyun. İstanbul: YAPA Yayınları
    Yardımcı Kitap Dönmez, N.B. 1992. Oyun Kitabı. İstanbul Öztürk, A. 2010. Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara
    Dersin Amacı Bu dersin amacı,oyunun çocuk hayatında neden önemli olduğunu anlamak, çocuk gelişiminde oyunun önemini kavramak ve farklı oyun türlerini öğrenerek, gelişimsel özellikleri farklı olan çocukların eğitimlerinde bu oyun türlerini kullanabilmektir.
    Dersin İçeriği Oyun Nedir? Oyunun Önemi Oyun Teorileri Fiziksel Gelişim ve Oyun Bilişsel Gelişim ve Oyun Sosyal ve Duygusal Gelişim ve Oyun Dil Gelişimi ve Oyun Oynanış Türlerine Göre Oyunlar Oynanan Yere Göre Oyunlar Oyuncaklar Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklarda Oyun Özellikleri Travmaya Uğramış Çocuklarda Oyun Özellikleri Oyun Etkinliklerini Planlama Oyun Etkinliklerini Uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 4
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 4
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster