Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimle ilgili kavramlar
|
|
2
|
Çocuk gelişiminde kuramların önemi
|
|
3
|
Bilişsel gelişim kuramları
|
|
4
|
Bilişsel gelişim kuramları- tartışma
|
|
5
|
Psikoseksüel gelişim kuramları
|
|
6
|
Psiko sosyal gelişim kuramları
|
|
7
|
Psiko sosyal gelişim kuramları-tartışma
|
|
8
|
Ahlak gelişimi kuramları
|
|
9
|
Ahlak gelişimi kuramları-tartışma
|
|
10
|
Dil gelişimi kuramları
|
|
11
|
Dil gelişimi kuramları-tartışma
|
|
12
|
Fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar
|
|
13
|
Gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi
|
|
14
|
Gelişim kuramları ile lgili rehberlik çalışmaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bacanlı, H. 2000. Gelişim ve öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Erdem,M. ve Akman,Y. 1998. Gelişim ve öğrenme. Arkadaş Yayınları. Ankara.
Aral, N. ve M. Yıldız Bıçakçı.2009. `Çoklu Zeka Kuramı`. Eğitim Psikolojisi, ed. N. Aral ve T. Duman, 407-423, Kriter Yayınları, İstanbul.
Anonim. 2003. Gelişim ve öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara.
Bayhan, P. ve Artan, İ. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Aral, N., G. Baran, Ş. Bulut ve S. Çimen.2000. Çocuk Gelişimi 1. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., Turan Ofset, İstanbul.
Aral, N., G. Baran, Ş. Bulut, ve S. Çimen.2000.Çocuk Gelişimi 2. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., Turan Ofset, İstanbul.
Bee, H. And Boyd, D. 2010. The Developing Child. Pearson Education,Boston.
|
Dersin Amacı
|
Gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim kuramları ve öğrenmeye ilişkin yaklaşımlar ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimle ilgili kavramlar, çocuk gelişiminde kuramların önemi, gelişim kuramları, gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi,gelişim kuramları ile ilgili rehberlik çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
4
|