ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişiminde Kuramlar ÇGE401 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimi etkileyen etmeleri ve gelişim ilkelerini listeler.
    2-Çocuğun gelişimini bilmenin önemini tartışır.
    3-Gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
    4-Gelişim kuramlarını yorumlar.
    5-Gelişim kuramlarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişimle ilgili kavramlar
    2 Çocuk gelişiminde kuramların önemi
    3 Bilişsel gelişim kuramları
    4 Bilişsel gelişim kuramları- tartışma
    5 Psikoseksüel gelişim kuramları
    6 Psiko sosyal gelişim kuramları
    7 Psiko sosyal gelişim kuramları-tartışma
    8 Ahlak gelişimi kuramları
    9 Ahlak gelişimi kuramları-tartışma
    10 Dil gelişimi kuramları
    11 Dil gelişimi kuramları-tartışma
    12 Fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar
    13 Gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi
    14 Gelişim kuramları ile lgili rehberlik çalışmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bacanlı, H. 2000. Gelişim ve öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Erdem,M. ve Akman,Y. 1998. Gelişim ve öğrenme. Arkadaş Yayınları. Ankara. Aral, N. ve M. Yıldız Bıçakçı.2009. `Çoklu Zeka Kuramı`. Eğitim Psikolojisi, ed. N. Aral ve T. Duman, 407-423, Kriter Yayınları, İstanbul. Anonim. 2003. Gelişim ve öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P. ve Artan, İ. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Aral, N., G. Baran, Ş. Bulut ve S. Çimen.2000. Çocuk Gelişimi 1. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., Turan Ofset, İstanbul. Aral, N., G. Baran, Ş. Bulut, ve S. Çimen.2000.Çocuk Gelişimi 2. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., Turan Ofset, İstanbul. Bee, H. And Boyd, D. 2010. The Developing Child. Pearson Education,Boston.
    Dersin Amacı Gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim kuramları ve öğrenmeye ilişkin yaklaşımlar ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişimle ilgili kavramlar, çocuk gelişiminde kuramların önemi, gelişim kuramları, gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi,gelişim kuramları ile ilgili rehberlik çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 3
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster