Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Girişimci ve girişimciliğin tanımı, özellikleri.
|
|
2
|
Girişimcilik tarihi.
|
|
3
|
Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar.
|
|
4
|
Girişimcilik türleri.
|
|
5
|
Girişimcilik için gerekli kaynaklar.
|
|
6
|
Girişimciliği teşvik eden faktörler.
|
|
7
|
Girişimciliğin önemi.
|
|
8
|
Girişimci ve başarılı girişimcilerin özellikleri.
|
|
9
|
Girişimcilikteki gelişmeler ve genç girişimcilere öneriler.
|
|
10
|
Bir fikrin projeye ve yatırıma dönüştürülmesi.
|
|
11
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde girişimcilik
|
|
12
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde proje örnekleri
|
|
13
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme
|
|
14
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde projelerin uygulanabilirliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Tutar, H., Altınkaynak, F., Terzi, D. (2000). Girişimcilik Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci, Ankara: Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin bu derste; girişimcilikle ilgili temel kavramları, yeni fikirler oluşturma ile yeniliklere açık olmanın önemini kavramaları, bir proje geliştirme ve hayata kazandırılması sürecini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Girişimci ve girişimciliğin tanımı, özellikleri, girişimcilik tarihi, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilik için gerekli kaynaklar, girişimciliği teşvik eden faktörler, girişimciliğin önemi, girişimci ve başarılı girişimcilerin özellikleri, girişimcilikteki gelişmeler ve genç girişimcilere öneriler, bir fikrin projeye ve yatırıma dönüştürülmesi, çocuk gelişimi ve eğitiminde girişimcilik, çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme, çocuk gelişimi ve eğitiminde projelerin uygulanabilirliği, çocuk gelişimi ve eğitiminde proje geliştirme,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
4
|