ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Adli Bilimler ÇGE229 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümlerini tanımlar.
    2-Adli çocuk gelişimcinin görevlerini açıklar.
    3-Çocuk gelişimcinin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar.
    4-Cinsel istismar ve çocuğa yönelik adli olgularında görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlar.
    5-Adli olgu kavramını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri-1 K1, K2, K3
    2 Adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri-2 K1, K2, K3
    3 Adli çocuk gelişim uzmanı, görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, adli çocuk gelişim uzmanının ekip içindeki görevi-1 K1, K2, K3
    4 Adli çocuk gelişim uzmanı, görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, adli çocuk gelişim uzmanının ekip içindeki görevi-2 K1, K2, K3
    5 Adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet, Çocuk ihmali ve istismarı K1, K2, K3, K4
    6 Çocuk ihmali ve istismarı (devam) K1, K2, K3, K4
    7 Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-1 K1, K2, K3
    8 Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-2 K1, K2, K3
    9 Delil Teslim Etme Prosedürü K1, K2, K3
    10 Bilirkişi Çapraz Sorgu-1 K1, K2, K3
    11 Bilirkişi Çapraz Sorgu-2 K1, K2, K3
    12 Adli olgu örnekleri K1, K2, K3
    13 Adli olgu örnekleri (devam), sınıf çalışması K1, K2, K3
    14 Adli olgu örnekleri (devam), sınıf çalışması K1, K2, K3
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bilge Y. (2008)., Adli Tıp, Ankara:: Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti. K2. Polat O. (2009). Klinik Adli Tıp, Ankara: Adli Tıp Uygulamaları. K3. Yorulmaz A. (2009). Birinci Basamakta Adli Tıp Ed.: Sermet Koç, Muhammet Can, 2. Baskı, İstanbul Tabip Odası. K4. Çocuk Hakları, Ed.: Münevver CAN YAŞAR, Neriman ARAL, 1. baskı, Vize Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin; adli bilimler hakkında bilgi sahibi olması, adli olgular ile karşılaşması durumunda adli çocuk gelişim uzmanı olarak ne yapması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin içeriği ve amacının açıklanması, adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri, adli çocuk gelişim uzmanı, görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, adli çocuk gelişim uzmanının ekip içindeki görevi, adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet, ocuk ihmali ve istismarı, adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi, tıbbi uygulama hatası ve adli açıdan değerlendirilmesi, bilirkişilik ve çapraz sorgu, örnek olgular, adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster