Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin içeriği ve amacının açıklanması
|
|
2
|
Adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri
|
|
3
|
Çocuk gelişimcinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, çocuk gelişimcinin ekip içindeki görevi
|
|
4
|
Adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet
|
|
5
|
Çocuk ihmali ve istismarı-1
|
|
6
|
Çocuk ihmali ve istismarı-2
|
|
7
|
Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-1
|
|
8
|
Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-2
|
|
9
|
Tıbbi uygulama hatası ve adli açıdan değerlendirilmesi
|
|
10
|
Bilirkişilik ve çapraz sorgu, örnek olgular
|
|
11
|
Türki ve dünyadan adli olgu örnekleri
|
|
12
|
Adli olgu örneklerinin incelenmesi
|
|
13
|
Adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
|
|
14
|
Adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bilge Yaşar, Adli Tıp, Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti., ikinci Baskı, 2008.
Polat Oğuz, Klinik Adli Tıp, Adli Tıp Uygulamaları, 4. Baskı Seçkin Ankara, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
Yorulmaz Abdullah Çoşkun ve ark. Birinci Basamakta Adli Tıp Ed.: Sermet Koç, Muhammet Can, 2. Baskı, İstanbul Tabip Odası, 2009.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin; adli bilimler hakkında bilgi sahibi olması, adli olgular ile karşılaşması durumunda adli çocuk gelişim uzmanı olarak ne yapması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, dersin içeriği ve amacının açıklanması, adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri, adli çocuk gelişim uzmanı, görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, adli çocuk gelişim uzmanının ekip içindeki görevi, adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet, ocuk ihmali ve istismarı, adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi, tıbbi uygulama hatası ve adli açıdan değerlendirilmesi, bilirkişilik ve çapraz sorgu, örnek olgular, adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
2
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
2
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
5
|