ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Adli Bilimler ÇGE229 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Adli bilimler, adli tıp ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Adli olguların genel özelliklerini tartışır.
    3-Çocuk gelişimcinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
    4-Cinsel istismar ve çocuğa yönelik adli olgularında görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin içeriği ve amacının açıklanması
    2 Adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri
    3 Çocuk gelişimcinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, çocuk gelişimcinin ekip içindeki görevi
    4 Adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet
    5 Çocuk ihmali ve istismarı-1
    6 Çocuk ihmali ve istismarı-2
    7 Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-1
    8 Adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi-2
    9 Tıbbi uygulama hatası ve adli açıdan değerlendirilmesi
    10 Bilirkişilik ve çapraz sorgu, örnek olgular
    11 Türki ve dünyadan adli olgu örnekleri
    12 Adli olgu örneklerinin incelenmesi
    13 Adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
    14 Adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bilge Yaşar, Adli Tıp, Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti., ikinci Baskı, 2008. Polat Oğuz, Klinik Adli Tıp, Adli Tıp Uygulamaları, 4. Baskı Seçkin Ankara, 2009.
    Yardımcı Kitap Yorulmaz Abdullah Çoşkun ve ark. Birinci Basamakta Adli Tıp Ed.: Sermet Koç, Muhammet Can, 2. Baskı, İstanbul Tabip Odası, 2009.
    Dersin Amacı Öğrencinin; adli bilimler hakkında bilgi sahibi olması, adli olgular ile karşılaşması durumunda adli çocuk gelişim uzmanı olarak ne yapması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin içeriği ve amacının açıklanması, adli tıp, tarihçesi, adli bilimler ve adli bilimlerin bölümleri, adli çocuk gelişim uzmanı, görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, eğitimi, çalışma alanları, adli çocuk gelişim uzmanının ekip içindeki görevi, adli olgular, kadına yönelik aile içi şiddet, ocuk ihmali ve istismarı, adli olguların muayenesi, kanıtların toplanması, korunması, saklanması ve rapor edilmesi, tıbbi uygulama hatası ve adli açıdan değerlendirilmesi, bilirkişilik ve çapraz sorgu, örnek olgular, adli olgu örnekleri, sınıf çalışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 5
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 2
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 2
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 5
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster