ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hukuku ÇGE231 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık hukukunun temel kavramlarını tanımlar.
    2-Sağlığı, hasta ve çocuk haklarını etkileyen faktörleri tanımlar.
    3-Sağlık hizmetleri ile ilgili hukuki metinleri tanımlar.
    4-Tıbbi müdahale ve yanlış uygulama kavramlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması K1, K2
    2 Temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli) K1, K2
    3 İnsan hakları, hasta hakları K1, K2, K3
    4 Hasta çocuklar, hastanede çocuklar K1
    5 Tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (malpraktis) K1, K2
    6 Etik, etik kuramlar K1
    7 Etik ilkeler K1
    8 Tıp etiği K1
    9 Sağlık etiği K1, K2, K3
    10 Meslek etiği K1, K2, K3
    11 Sağlık personeline yönelik şiddet K1, K2, K3
    12 Mobbing K1, K2, K3
    13 Örnek vakalar K1, K2, K3
    14 Sınıf Çalışması K1, K2, K3, YK1, YK2
    Ön Koşul No prerequisite course.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009. K2. Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Güncellenmiş 4. Baskı, Ankara, 2012. K3. Öz F., Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Diş Ticaret AŞ., Ankara, 2004.
    Yardımcı Kitap YK1. Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, Nobel Kitabevleri, İstanbul, 2011. YK2. İlgili kanun maddeleri
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin sağlık hizmetlerinde yasaları, yönetmelikleri, tıbbi uygulama hatalarını, sağlık personeline yönelik şiddeti bilmesini ve sağlık ekibinin görev, yetki ve sorumluluklarının farkında olmasını, hasta ve çocuklar, etik, etik teoriler ve etik ilkeleri bilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin amacının açıklanması, temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli), insan hakları, hasta hakları, hasta çocuklar, hastanedeki çocuklar, tıbbi müdahale, yanlış uygulama, etik, etik teoriler, etik ilkeler, tıbbi etik sağlık etiği, mesleki etik, sağlık personeline yönelik şiddet, mobbing, vaka çalışmaları, sınıf çalışması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster