Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin amacının açıklanması
|
|
2
|
Temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli)
|
|
3
|
İnsan hakları, hasta hakları
|
|
4
|
Hasta çocuklar, hastanede çocuklar
|
|
5
|
Tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (malpraktis)
|
|
6
|
Etik, etik kuramlar
|
|
7
|
Etik ilkeler
|
|
8
|
Tıp etiği
|
|
9
|
Sağlık etiği
|
|
10
|
Meslek etiği
|
|
11
|
Sağlık personeline yönelik şiddet
|
|
12
|
Mobbing
|
|
13
|
Örnek vakalar
|
|
14
|
Sınıf Çalışması
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009.
Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Güncellenmiş 4. Baskı, Ankara, 2012.
Öz F., Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Diş Ticaret AŞ., Ankara, 2004.
Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, Nobel Kitabevleri, İstanbul, 2011 .
|
Yardımcı Kitap
|
İlgili kanun maddeleri
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, sağlık hizmetlerinde geçerli olan kanun, yönetmelikleri bilmesi, tıbbi uygulama hatasını bilmesi, sağlık personeline yönelik şiddet ve hastanede çalışan çocuk gelişimci olarak sağlık ekibi içindeki görev, yetki ve sorumluluklarını, hasta ve çocuk haklarını bilmesi, etik, etik kuramları ve etik ilkeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, dersin amacının açıklanması, temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli), insan hakları, hasta hakları, hasta hocuklar, hastanede çocuklar, tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (Malpraktis), etik, etik kuramlar, etik ilkeler, tıp etiği, sağlık etiği, meslek etiği, sağlık personeline yönelik Şiddet, mobbing, örnek vakalar, sınıf çalışması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
2
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
4
|