Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin amacının açıklanması
|
K1, K2
|
2
|
Temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli)
|
K1, K2
|
3
|
İnsan hakları, hasta hakları
|
K1, K2, K3
|
4
|
Hasta çocuklar, hastanede çocuklar
|
K1
|
5
|
Tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (malpraktis)
|
K1, K2
|
6
|
Etik, etik kuramlar
|
K1
|
7
|
Etik ilkeler
|
K1
|
8
|
Tıp etiği
|
K1
|
9
|
Sağlık etiği
|
K1, K2, K3
|
10
|
Meslek etiği
|
K1, K2, K3
|
11
|
Sağlık personeline yönelik şiddet
|
K1, K2, K3
|
12
|
Mobbing
|
K1, K2, K3
|
13
|
Örnek vakalar
|
K1, K2, K3
|
14
|
Sınıf Çalışması
|
K1, K2, K3, YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
No prerequisite course.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009.
K2. Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Güncellenmiş 4. Baskı, Ankara, 2012.
K3. Öz F., Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Diş Ticaret AŞ., Ankara, 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, Nobel Kitabevleri, İstanbul, 2011.
YK2. İlgili kanun maddeleri
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencinin sağlık hizmetlerinde yasaları, yönetmelikleri, tıbbi uygulama hatalarını, sağlık personeline yönelik şiddeti bilmesini ve sağlık ekibinin görev, yetki ve sorumluluklarının farkında olmasını, hasta ve çocuklar, etik, etik teoriler ve etik ilkeleri bilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, dersin amacının açıklanması, temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli), insan hakları, hasta hakları, hasta çocuklar, hastanedeki çocuklar, tıbbi müdahale, yanlış uygulama, etik, etik teoriler, etik ilkeler, tıbbi etik sağlık etiği, mesleki etik, sağlık personeline yönelik şiddet, mobbing, vaka çalışmaları, sınıf çalışması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|