ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hukuku ÇGE231 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık hukuku ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Sağlığı etkileyen faktörleri, hasta ve çocuk haklarını tanımlar.
    3-Sağlık hizmetlerini ilgilendiren hukuki metinleri sıralar.
    4-Tıbbi müdahale, malpraktis kavramlarını tanımlar.
    5-Etik, etik kuramları ve etik ilkeleri bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması
    2 Temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli)
    3 İnsan hakları, hasta hakları
    4 Hasta çocuklar, hastanede çocuklar
    5 Tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (malpraktis)
    6 Etik, etik kuramlar
    7 Etik ilkeler
    8 Tıp etiği
    9 Sağlık etiği
    10 Meslek etiği
    11 Sağlık personeline yönelik şiddet
    12 Mobbing
    13 Örnek vakalar
    14 Sınıf Çalışması
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009. Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Güncellenmiş 4. Baskı, Ankara, 2012. Öz F., Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Diş Ticaret AŞ., Ankara, 2004. Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, Nobel Kitabevleri, İstanbul, 2011 .
    Yardımcı Kitap İlgili kanun maddeleri
    Dersin Amacı Öğrencinin, sağlık hizmetlerinde geçerli olan kanun, yönetmelikleri bilmesi, tıbbi uygulama hatasını bilmesi, sağlık personeline yönelik şiddet ve hastanede çalışan çocuk gelişimci olarak sağlık ekibi içindeki görev, yetki ve sorumluluklarını, hasta ve çocuk haklarını bilmesi, etik, etik kuramları ve etik ilkeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin amacının açıklanması, temel kavramlar (sağlık, sağlık hukuku, sağlık personeli), insan hakları, hasta hakları, hasta hocuklar, hastanede çocuklar, tıbbi müdahale, hatalı tıbbi uygulama (Malpraktis), etik, etik kuramlar, etik ilkeler, tıp etiği, sağlık etiği, meslek etiği, sağlık personeline yönelik Şiddet, mobbing, örnek vakalar, sınıf çalışması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 2
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 4
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 3
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster