Kaynaklar
|
K1. Özbudun S., Şafak B., ve Altuntek N. S. (2006). Antropoloji, Kuramlar/Kuramcılar, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara.
K2. Tunçay G. Y., Kaytez, N., (2021) Toplumsal Cinsiyet Yönüyle Okul Öncesi Öğretmenliği, 6. Uluslararası 19 Mayıs Yenilikçi Bilimsel Yaklaşımlar Kongresi, Iksad Publishing House, Proceedings Book, Editor Assoc. Prof. Dr. Aynur NOGAEVA, 19-20 Aralık 2021, Samsun, özet ve tam metin kitabı.
K3. Tabak, E. Tunçay, G., Y., (2020) Ebeveynlerin Cinsiyet Kalıp Yargılarının Oyuncak Seçimine Etkisi, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, International Journal of Human Studies, Aralık, cilt 3, sayı 6, s. 311-330.
K4. Günindi Ersöz A. (2016) Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.
K5. Doğan, İ. (2018) Türk Eğitim Tarihi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K6. Çobanoğlu, N., Egemen, N., M., (2003) Biyoetikte Ekofeminist Yaklaşımlar, (Ecofeminist Approaches to Bioethics), III. Ulusal Tıbbi Etik Kongresi Kongre Kitabı (Cilt 1), s. 474-482.
K7. Tunçay, G., Y., (2020) Biyoetik Çerçevesinde Vegan ve Vejetaryenlik, Vize Yayınevi, Ankara.
K8. Aral, N. ve ark. (2020) Çocuk Hakları, Ed.: Münevver Can Yaşar, Neriman Aral, Vize Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, dersin amacının açıklanması, toplum, bireyin toplum içindeki rolleri, beklenen roller, cinsiyet kimliği, cinsiyetlere göre bireylerin toplum içindeki rolü, beklenen roller, toplumsal cinsiyet kalıp yargılar, toplumsal cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet eşitliği/ eşitsizliği, feminizm, aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ihmali, çocuklarda cinsiyet rolü gelişimi,toplumsal cinsiyet rollerini etkileyen faktörler, toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi, cinsiyetçilik, subliminal mesaj olarak cinsiyetçilik, cinsiyetçilik yönüyle çocuğa yönelik ihmal ve istismar, cinsiyetçilik yönüyle vegan/vejetaryenlik.
|