Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Farmakoloji nedir?
|
|
2
|
Farmakodinami nedir?
|
|
3
|
Ağrı kesiciler nelerdir?
|
|
4
|
Antibiyotikler nelerdir?
|
|
5
|
Solunum sistemi hastalıklarında kullanılacak ilaçlar nelerdir?
|
|
6
|
Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçlar nasıl verilir?
|
|
7
|
Kazalarda kullanılacak ilaçlar nelerdir?
|
|
8
|
Kazalarda kullanılacak ilaçlar nasıl verilir?
|
|
9
|
Yanmalarda kullanılacak ilaçlar nelerdir?
|
|
10
|
Yanmalarda kullanılacak ilaçlar nasıl verilir?
|
|
11
|
Kronik hastalığı olan çocukların ilaç uygulamaları
|
|
12
|
İlaç etkileşimlerinde alınması gereken önlemler nelerdir?
|
|
13
|
Zehirlenme durumunda alınması gereken önlemler nelerdir?
|
|
14
|
Doğru ilaç kullanımında aile rehberliği
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ulugöl, A., Karadağ, H.Ç., Dökmeci, D., Gündüz, Ö., Topuz, R.D. (2017). Farmakoloji Ankara: Nobel Yayınları
Dökmeci, İ. (2007). Farmakoloji İlaçlar ve Etkileri İstanbul: Alfa Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Dökmeci, İ. ve Dökmeci, H. (2006). Farmakoloji Sağlık Yüksekokulları İçin İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, ilaçların farmakolojik özelliklerinin ne olduğunu bilmesi ve karşılaşacağı durumlarda nasıl önlem alınacağı yönünde farkındalık kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Farmakoloji nedir? farmakodinami nedir? ağrı kesiciler nelerdir? antibiyotikler nelerdir? solunum sistemi hastalıklarında kullanılacak ilaçlar nelerdir? solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçlar nasıl verilir? kazalarda kullanılacak ilaçlar nelerdir? kazalarda kullanılacak ilaçlar nasıl verilir? yanmalarda kullanılacak ilaçlar nelerdir? yanmalarda kullanılacak ilaçlar nasıl verilir? kronik hastalığı olan çocukların ilaç uygulamaları ilaç etkileşimlerinde alınması gereken önlemler nelerdir?zehirlenme durumunda alınması gereken önlemler nelerdir? doğru ilaç kullanımında aile rehberliği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
2
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
4
|