ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişiminde Genetik ÇGE232 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Genetik biliminin temel ilke ve kavramlarını tanımlar.
    2-Genetik materyali tanır ve kalıtımdaki fonksiyonunu açıklar.
    3-Genetik çeşitliliğin sebeplerini ve mekanizmalarını tartışır.
    4-Çocuk gelişiminde genetiğin etkilerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genetiğe giriş ve temel genetik kavramlar: fenotip, genotip, kromozom, gen ve allel kavramları, kromozomlar, karyotip kalıtımı K1, K2
    2 Mendel genetiği: monohibrid çaprazlama dihibrid ve trihibrid çaprazlamalar K1, K2
    3 Hücre bölünmeleri: mitoz bölünme, mayoz bölünme K1, K2
    4 Mendel genetiğinin uzantıları: eksik baskınlık, eşbaskınlık, çoklu alleller ve kan gruplarının kalıtımı K1, K2
    5 Mendel genetiğinin uzantıları, öldürücü genler, epistazi K1, K2
    6 Bağlantı ve haritalama K1, K2
    7 Eşey kromozomları ve eşey tayini K1, K2
    8 Eşeye bağlı kalıtım K1, K2
    9 Kromozom mutasyonları K1, K2
    10 Kantitatif genetik K1, K2
    11 Populasyon genetiği K1, K2
    12 Çocuk gelişimi ve genetik hastalıklar K1, K2
    13 Kalıtımın psikolojiye etkisi K1, K2
    14 Epigenetik K1, K2
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Temizkan, Güler (2021). Genetik Temel İlke ve Kavramlar, Yayınevi: Ankara Nobel Tıp Kitabevi. K2. Beth Skwarecki, (2022). Genetik 101, Çev.: Samet Öksüz, Say Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genetik biliminin temel konularını, temel kavramlarını ve kalıtımın temel ilkelerini öğrenmek
    Dersin İçeriği Genetiğe giriş ve temel genetik kavramlar: fenotip, genotip, kromozom, gen ve allel kavramları, kromozomlar, karyotip, mendel genetiği: monohibrid çaprazlama dihibrid ve trihibrid çaprazlamalar, hücre bölünmeleri: mitoz bölünme, mayoz bölünme, mendel genetiğinin uzantıları: eksik baskınlık, eşbaskınlık, çoklu alleller ve kan gruplarının kalıtımı, mendel genetiğinin uzantıları, öldürücü genler, epistazi, bağlantı ve haritalama, eşey kromozomları ve eşey tayini, eşeye bağlı kalıtım, kromozom mutasyonları, kantitatif genetik, populasyon genetiği, çocuk gelişimi ve genetik hastalıklar, kalıtımın psikolojiye etkisi, epigenetik.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 2
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 2
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster