Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eski uygarlıklarda sağlık-1
|
|
2
|
Eski uygarlıklarda sağlık-2
|
|
3
|
Ünlü hekimler-1
|
|
4
|
Ünlü hekimler-2
|
|
5
|
Başarılı Türk bilim insanları
|
|
6
|
Türkiye`de mesleki başarılıları ile kadın ilkleri
başarılı Türk bilim kadınları
|
|
7
|
Başarılı Türk bilim kadınları
|
|
8
|
Sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi-1
|
|
9
|
Sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi-2
|
|
10
|
Çocuk gelişimcinin tarihsel gelişimi-1
|
|
11
|
Çocuk gelişimcinin tarihsel gelişimi-2
|
|
12
|
Meslek etiği, çocuk gelişimcileri doğrudan ilgilendiren kanunlar-1
|
|
13
|
Meslek etiği, çocuk gelişimcileri doğrudan ilgilendiren kanunlar-2
|
|
14
|
Çocuk gelişimcinin, görev, yetki ve sorumlulukları
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aydın, E., Dünya ve Türk Tıp Tarihi, Güneş Kitapevi, 2006.
Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009.
Demirhan Erdemir, Ayşegül, Tıp Tarihi, Nobel Tıp Kitabevi, 2014.
Hakeri Hakan, Tıp Hukuku, Seçkin Yayıncılık, güncellenmiş 4. baskı, Ankara, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
İlgili kanun maddeleri.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin; sağlığın tarihi hakkında bilgi sahibi olması, çocuk gelişimcinin tarihsel süreci öğrenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuk gelişimcinin görev, yetki ve sorumluluklarını öğrenmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Eski uygarlıklarda sağlık, ünlü hekimler, başarılı türk bilim insanları, Türkiye?de mesleki başarılıları ile kadın ilkleri, başarılı türk bilim kadınları, sağlık mesleklerinin tarihsel gelişimi, çocuk gelişimci, çocuk gelişim uzmanının tarihsel gelişimi, meslek etiği, çocuk gelişim uzmanını doğrudan ilgilendiren kanunlar, çocuk gelişimcinin, çocuk gelişim uzmanının görev, yetki ve sorumlulukları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
1
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
1
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
1
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
1
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
4
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|