ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Antropolojisi ÇGE123 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık antropolojinin temel kavramları açıklar.
    2-Kültür, norm ve değerler kavramlarını açıklar
    3-Toplumlardaki farklı davranış kalıpları açıklar.
    4-Sosyal toplumdaki farklı etik sorunlar konusunda farkındalık gelişir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması, Temel Kavramlar (Antropoloji, Sağlık, Hastalık, Sağlık Antropolojisi) K1, Bölüm 1
    2 İnsan, Sosyalizasyon, Kültür, Alt-Kültür kavramları K2, Bölüm 5, 12
    3 Normlar, Değer kavramları K3, Bölüm 13, 15
    4 Farklı toplumlardaki sağlık ve hastalık kavramları, toplumluklara göre farklı sağlık davranışları K4, Bölüm 2
    5 Sağlığı etkileyen faktörler K4, Bölüm 2
    6 Hasta Hakları-1 K5, Bölüm 5
    7 Hasta Hakları-2 K5, Bölüm 5
    8 Toplumluluklara göre yaşlılığın algılanması, yaşcılık, toplumsal cinsiyet ve sağlık K6, s. 268-278.
    9 Toplumluluklara göre ölümün algısı ve yas süreci K6, s. 268-278.
    10 Toplumsal cinsiyet, toplumsal roller, cinsiyetçilik, cinsiyetlere farklı bakış açıları K7, s. 1-11.
    11 Subliminal Mesaj K8, s.179-192. K9, 94-106
    12 Etik, etik ilkeler ve etik kuramlar K5, bölüm 1
    13 Yeni hastalıklar, yeni tedaviler ve toplumsal etik sorunlar-1 K5, Bölüm 12-14
    14 Yeni hastalıklar, yeni tedaviler ve toplumsal etik sorunlar-2 K5, Bölüm 12-14
    Ön Koşul No prerequisite course
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Elmacı N. (2013). Sağlık Antropolojisi: Diyarbakır Örnekleri, Siyasal Kitapevi, Ankara. K2. Güvenç, B. (2010) İnsan ve Kültür, Boyut Yayıncılık, 11. Basım, İstanbul. K3. Cüceloğlu, D. (2007) İnsan ve Davranışları, Remzi Kitabevi, 16. Basım, İstanbul. K4. Zencirkıran, M. (2019). Sosyoloji, 8. Baskı, Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Bursa. K5. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara. K6. Buz, S. (2015). Yaşlı Bireylere Yönelik Yaş Ayrımcılığı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar-2015 Cilt:14 Sayı:53, s. 268-278. K7. Sakallı-Uğurlu, N. (2008). Erkeklere İlişkin Çelişik Duygular Ölçeği?nin Türkçe?ye Uyarlanması, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran, 11 (21), 1-11. K8 Çakıral M. (2016) Televizyon Kıskacında Çocuk ve Subliminal Mesajlar, FERFİR Eğitim ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul, s.179-192. K9 Kanbur, B. N. (2020). Görsel medyanın ve subliminal mesajların çocuk sağlığı üzerine etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , (10) , 94-106. DOI: 10.38079/igusabder.665516.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsanlığın kültürel deneyim aracılığıyla aktarılan yönlerini ve kültürün; doğum, ölüm ve çocuk yetiştirme olmak üzere insan yaşamı üzerindeki etkileri, benzer ve farklı yönleri konusunda yeterlilik sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Kültür, değer kavramları, normlar, İnsan, Sosyalizasyon, Kültür, Alt-Kültür kavramları, Farklı toplumlardaki sağlık ve hastalık kavramları, toplumluklara göre farklı sağlık davranışları, Sağlığı etkileyen faktörler, Hasta Hakları, Toplumluluklara göre yaşlılığın algılanması, yaşcılık, Toplumluluklara göre ölümün algısı ve yas süreci, Toplumsal cinsiyet, cinsiyetçilik, Subliminal Mesaj, Etik, etik ilkeler ve etik kuramlar, toplumsal yeni etik sorunlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 2
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster