ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Antropolojisi ÇGE123 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık antropolojinin temel kavram ve kuramlarını açıklar.
    2-Kültür ve kültür kuramının doğasını, insan biyokültürünün evrimini tartışır.
    3-İnsanların farklılıklarını özetler.
    4-İnsan ve doğa arasındaki ilişkinin gelişimini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması, Temel Kavramlar (Antropoloji, Sağlık, Hastalık, Sağlık Antropolojisi)
    2 İnsan, Kültür, Alt-Kültür kavramları
    3 Normlar, Değer kavramları
    4 Doğal çevre, insan-çevre ilişkisi, değişen insan ve tüketim alışkanlıkları
    5 Farklı toplumlardaki sağlık ve hastalık kavramları, toplumluklara göre farklı sağlık davranışları
    6 Toplumluluklara göre farklı doğum ve doğum sonrası ritüelleri
    7 Toplumluluklara göre yaşlılığın algılanması, yaşcılık,
    8 Toplumluluklara göre ölümün algısı ve yas süreci
    9 Toplumluluklara göre farklı çocuk kavramı, çocuk eğitimi ve aile yapısı
    10 Toplumsal cinsiyet, toplumsal roller, cinsiyetçilik, cinsiyetlere farklı bakış açıları
    11 Etik, etik ilkeler ve etik kuramlar-1
    12 Etik, etik ilkeler ve etik kuramlar-2
    13 Yeni hastalıklar, yeni tedaviler ve toplumsal etik sorunlar-1
    14 Yeni hastalıklar, yeni tedaviler ve toplumsal etik sorunlar-2
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar B. Aksoy, A. (2005). Farklı Kültürlerde Ebeveynlik, Ekim 2005 Cilt:13 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi, s. 333-338. Bolçay, E. (2014) Erzurum?da Cenaze Gelenekleri, Türkbilig, 2014/28: 111-118. Cüceloğlu, D. (2007) İnsan ve Davranışları, Remzi Kitabevi, 16. Basım, İstanbul. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara. Buz, S. (2015). Yaşlı Bireylere Yönelik Yaş Ayrımcılığı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar-2015 Cilt:14 Sayı:53, s. 268-278. Güvenç, B. (2010) İnsan ve Kültür, Boyut Yayıncılık, 11. Basım, İstanbul. Koyun A, Çamuroğlu C, Korkmaz G, Menteşe N, Ocak F, ?Kadınların Gebelik, Doğum ve Yenidoğan Bakımına İlişkin Geleneksel Inanç ve Uygulamaları? Aile ve Toplum Yıl: 11 Cilt: 6 Sayı: 22 Temmuz - Ağustos-Eylül 2010, s. 57-64. Onur, B. (2014) Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, 10. Baskı, Ankara. Sağlam, M., Aral, N. (2016) Tarihsel Süreç İçerisinde Çocuk ve Çocukluk Kavramları, Çocuk ve Medeniyet Dergisi, Aralık, S. 43-56. Yazıcı, M. (2014) Değerler ve Toplumsal Yapıda Sosyal Değerlerin Yeri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt: 24, sayı: 1, s. 209-223. Yetişkinlik ve Yaşlılık, Gelişimi ve Psikolojisi (2015), Ed.: Hasan Bacanlı, Şerife Işık Terzi, Açılım Kitap, 3. Baskı, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsanlığın kültürel deneyim aracılığıyla aktarılan yönlerini ve kültürün; doğum, ölüm ve çocuk yetiştirme olmak üzere insan yaşamı üzerindeki etkileri, benzer ve farklı yönleri konusunda yeterlilik sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin amacının açıklanması, temel kavramlar (antropoloji, sağlık, hastalık, sağlık antropolojisi), insan, kültür, alt-kültür kavramları, normlar, değer kavramları, doğal çevre, insan-çevre ilişkisi, değişen insan ve tüketim alışkanlıkları, farklı toplumlardaki sağlık ve hastalık kavramları, toplumluklara göre farklı sağlık davranışları, toplumluluklara göre farklı doğum ve doğum sonrası ritüelleri, toplumluluklara göre yaşlılığın algılanması, yaşcılık, toplumluluklara göre ölümün algısı ve yas süreci, toplumluluklara göre farklı çocuk kavramı, çocuk eğitimi ve aile yapısı, toplumsal cinsiyet, toplumsal roller, cinsiyetçilik, cinsiyetlere farklı bakış açıları, etik, etik ilkeler ve etik kuramlar, yeni hastalıklar, yeni tedaviler ve toplumsal etik sorunlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. -
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster