Prerequisites
|
No prerequisite course
|
Language of Instruction
|
Turkish
|
Responsible
|
Asst. Prof. Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Instructors
|
-
|
Assistants
|
-
|
Resources
|
K1. Elmacı N. (2013). Sağlık Antropolojisi: Diyarbakır Örnekleri, Siyasal Kitapevi, Ankara.
K2. Güvenç, B. (2010) İnsan ve Kültür, Boyut Yayıncılık, 11. Basım, İstanbul.
K3. Cüceloğlu, D. (2007) İnsan ve Davranışları, Remzi Kitabevi, 16. Basım, İstanbul.
K4. Zencirkıran, M. (2019). Sosyoloji, 8. Baskı, Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Bursa.
K5. Çobanoğlu N. (2009) Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara.
K6. Buz, S. (2015). Yaşlı Bireylere Yönelik Yaş Ayrımcılığı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar-2015 Cilt:14 Sayı:53, s. 268-278.
K7. Sakallı-Uğurlu, N. (2008). Erkeklere İlişkin Çelişik Duygular Ölçeği?nin Türkçe?ye Uyarlanması, Türk Psikoloji Yazıları, Haziran, 11 (21), 1-11.
K8 Çakıral M. (2016) Televizyon Kıskacında Çocuk ve Subliminal Mesajlar, FERFİR Eğitim ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul, s.179-192.
K9 Kanbur, B. N. (2020). Görsel medyanın ve subliminal mesajların çocuk sağlığı üzerine etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , (10) , 94-106. DOI: 10.38079/igusabder.665516.
|
Supplementary Book
|
-
|
Goals
|
Provide proficiency in culture and culture transmitted through humanity` s cultural experience from birth, death and child-rearing effects for human life similar and different aspects
|
Content
|
Introduction, explaining the aim of the course, basic concepts (anthropology, health, disease, anthropology of health), human, Culture, Subculture concepts, norms, concepts of value, natural environment, human-environment relationship, changing human and consumption habits, health and disease concepts in different societies, different health behaviors according to societies, different birth and postpartum rituals according to societies, perception of old age according to societies, old age, perception of death according to societies and mourning process, the concept of different children according to societies, child education, and family structure, gender, social roles, sexism, different perspectives on gender, ethics, ethical principles and ethical theories, new diseases, new treatments, and social ethical problems-1
|