Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gelişim ve Öğrenme, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Nobel Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
2. Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Doç. Dr. Münire Erden, Doç. Dr. Yasemin Akman, Arkadaş Kitapevi
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavram kazanımını sağlamak, öğrenmeyi etkileyen etmenler hakkında bilgi sağlamak, öğrenme kuramları ve stratejileri hakkında bilgi sağlamak, öğrenme stilleri ve yeni nesil öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler, öğrenme kuramları, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, insancıl yaklaşım, beyin temelli öğrenme, öğrenme stilleri, öğretme stratejileri, öğrenme kuramlarının öğretime uygulaması, öğrenme ürünleri, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi örnek durum uygulaması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
2
|