ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğrenme ve Öğretme Teknikleri ÇGE121 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar hakkında yorum yapar.
    2-Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar.
    3-Yeni nesil öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını tartışır.
    4-Öğrenme stillerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrenme ile İlgili Temel Kavramlar
    2 Öğretme ile İlgili Temel Kavramlar
    3 Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
    4 Öğrenme Kuramları
    5 Davranışçı Yaklaşım
    6 Bilişsel Yaklaşım
    7 İnsancıl Yaklaşım
    8 Beyin Temelli Öğrenme
    9 Öğrenme Stilleri
    10 Öğretme Stratejileri
    11 Öğrenme Kuramlarının Öğretime Uygulaması
    12 Öğrenme Ürünleri
    13 Sınıf Yönetimi
    14 Sınıf Yönetimi Örnek Durum Uygulaması
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Gelişim ve Öğrenme, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Nobel Kitabevi
    Yardımcı Kitap 2. Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Doç. Dr. Münire Erden, Doç. Dr. Yasemin Akman, Arkadaş Kitapevi
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavram kazanımını sağlamak, öğrenmeyi etkileyen etmenler hakkında bilgi sağlamak, öğrenme kuramları ve stratejileri hakkında bilgi sağlamak, öğrenme stilleri ve yeni nesil öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tartışmak.
    Dersin İçeriği Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler, öğrenme kuramları, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, insancıl yaklaşım, beyin temelli öğrenme, öğrenme stilleri, öğretme stratejileri, öğrenme kuramlarının öğretime uygulaması, öğrenme ürünleri, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi örnek durum uygulaması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. 5
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 5
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster