ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aile Planlaması ÇGE317 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile planlaması ile ilgili tanımları açıklar.
    2-Aile planlamasının önemini ve gerekliliğini açıklar.
    3-Üreme sistemi ve fonksiyonlarını özetler.
    4-Etkili aile planlama yöntemlerine örnek verir.
    5-Gebeliğin sonlandırılması sosyal ve psikolojik boyutlarını özetler.
    6-İnfertilite ve tedavi yöntemlerini özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması
    2 Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi
    3 Gebelik fizyolojisi
    4 Gebelik psikolojisi
    5 Cinsel Sağlık-1
    6 Cinsel Sağlık-2
    7 Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar-1
    8 Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar-2
    9 Nüfus planlamasının gerekçe ve nedenleri-1
    10 Nüfus planlamasının gerekçe ve nedenleri-2
    11 Dünyada ve Türkiye`de Aile Planlamasının Durumu
    12 Aile planlama yöntemleri-1
    13 Aile planlama yöntemleri-2
    14 Aile planlama yöntemleri-3
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - Büyükkayacı Duman, N, (2019) Cinsel Sağlık, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. - Aile Planlaması Danışmanlığı, Katılımcı Kitabı, (2009). T.C. Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması, Genel Müdürlüğü, Ankara. - Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE/HIV/AIDS) (2009). T.C. Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması, Genel Müdürlüğü, Ankara. - Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı, (2009). T.C. Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması, Genel Müdürlüğü, Ankara. - Taşkın, L. (2005) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, VII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara. - Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006. - Arıncı, K., Elhan, A. (2006). Anatomi Ankara: Güneş Kitabevi. - Mehmet Çakır, Human Anatomi, Göktuğ Yayıncılık, 2013. - Anatomi Atlası, Sobotta.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin; aile planlaması ile ilgili temel kavramları, aile ve nüfus planlaması, kadın ve erkeğin üreme sistemi ve sağlığı konusunda bilgi sahibi olmaları aile planlamasının nedenleri, aile planlaması yöntemler ile ilgili yeterlilik kazandırması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş, dersin amacının açıklanması, kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi, gebelik fizyolojisi, gebelik psikolojisi, cinsel sağlık, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, nüfus planlamasının gerekçe ve nedenleri, Dünyada ve Türkiye`de aile planlamasının durumu, aile planlama yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 2
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 2
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster