Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması
|
|
2
|
Gebelik Fizyolojisi ve Komplikasyonları
|
|
3
|
Doğum Fizyolojisi ve Komplikasyonları
|
|
4
|
Pediatride Sık Görülen Problemler
|
|
5
|
Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Sık Görülen Hastalıkları
|
|
6
|
Prematürite, Postmatürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği
|
|
7
|
Pediatride Acil Durumlar ve İlk Yardım
|
|
8
|
Bağışıklık Sistemi ve Aşılar
|
|
9
|
Bulaşıcı Hastalıklar
|
|
10
|
Solunum Yolu Enfeksiyonları
|
|
11
|
Gastrointestinal Sistem Enfeksiyonları
|
|
12
|
Paraziter Hastalıklar
|
|
13
|
Anemiler
|
|
14
|
Alerjik Hastalıklar
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Prof.Dr.Olcay Neyzi ve ark.,1984. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Cilt:3 Bayda Yayınları .İstanbul
Rudolph AM, Kamei RK, Overby KJ (eds) Rudolph?s Fundamentals of Pediatrics (Türkçe), Çeviri Ed: Yurdakök M, Ankara; Güneş Kitabevi, 2005.
Yurdakök M (Çeviri ed). Avery?nin Yenidoğan Hastalıkları El Kitabı (7. Baskı), Ankara; Güneş Kitabevi, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
Güler Ç, Akın L (eds) Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin; doğum öncesi, yenidoğan ve çocukluk dönemlerinde çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması, gebelik fizyolojisi ve komplikasyonları, doğum fizyolojisi ve komplikasyonları, pediatride sik görülen problemler, yenidoğanın fizyolojik özellikleri ve sık görülen hastalıkları, prematürite, postmatürite ve intrauterin büyüme geriliği, pediatride acil durumlar ve ilk yardım, bağışıklık sistemi ve aşılar, bulaşıcı hastalıklar , solunum yolu enfeksiyonları, gastrointestinal sistem enfeksiyonları, paraziter hastalıklar
anemiler, alerjik hastalıklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
2
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
1
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
1
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
2
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
2
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|