Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı
|
|
2
|
Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene
|
|
3
|
Mental ve motor gelişim basamakları Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, Risk altındaki bebek kavramı
|
|
4
|
Gelişimsel değerlendirme: Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme
|
|
5
|
Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım
|
|
6
|
Serebral palsi
|
|
7
|
Nöbet ve Epilepsi
|
|
8
|
Nörometabolik Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım
|
|
9
|
Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım
|
|
10
|
Nöromusküler hastalıklar
|
|
11
|
Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
|
|
12
|
Otizm
|
|
13
|
Çocuk Örselenme, İhmal ve İstismarı, Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri
|
|
14
|
Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
ANLAR, B.,SERDAROĞLU, A., YAKUT, A., (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi, Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiyede kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı, nörolojik değerlendirme: öykü ve muayene, mental ve motor gelişim basamakları bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, risk altındaki bebek kavramı, gelişimsel değerlendirme: gelişimsel tarama testleri ve psikometrik değerlendirme, motor ve mental gelişme geriliği: tanım ve yaklaşım, serebral palsi, nöbet ve epilepsi, nörometabolik hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, norodejeneratif hastalık gruplarına örnekler ile yaklaşım, nöromusküler hastalıklar, çocuklarda ruhsal ve nöropsikolojik sorunlar: dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, otizm, çocuk örselenme, ihmal ve istismarı, çocuklarda dil ve konuşma gecikmeleri, nörolojik hastalıklarda ekip çalışması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|