ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beyin Gelişimi ÇGE234 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler merkezi ve çevresel sinir sistemindeki farklı yapıları tanır.
    2-Anne karnından-ileri yaşlara beyin gelişimini öğrenir.
    3-Öğrenciler insan davranışlarını anlamada fizyolojik yaklaşımı kullanarak beyindeki farklı alanların fonksiyon ve yapılar arasındaki temel ilişkileri analiz eder.
    4-Başlıca nörotransmitter maddeleri tanıyacak ve her birinin davranış üzerine etkilerini öğrenir.
    5-Temel beyin yapılarındaki organizasyonu anlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4021020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zihin(Beyin)-beden ilişkisinin tarihsel gelişimi
    2 Sinir sisteminde nöronun yapısı ve işlevi
    3 Merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısı ve işlevi
    4 Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
    5 Frontal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar
    6 Parietal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar
    7 Oksipital Lop: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
    8 Temporal Lop: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
    9 Limbic Sistem: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
    10 Serabral Asimetri
    11 Gelişimsel ve nörolojik bozukluklar 1
    12 Gelişimsel ve nörolojik bozukluklar 2
    13 Psikiyatrik rahatsızlıklarda beyin disfonksiyonları
    14 Beyin işlevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan teknikler
    Ön Koşul Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Mustafa TOKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Solso,R.L.,Maclin,M.K.,Maclin,O.H.(2007). Bilişsel Psikoloji. (ÇeviriA.Ayçiçeği -Dinn) Kitabevi,İstanbul Carlson NR(2011). Fizyolojik Psikoloji (Çeviri Ed. Muzaffer Şahin ) Nobel Kitapevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders çocuğun sinir sisteminin yapısı (ANATOMİ), fonksiyonu (FİZYOLOJİ) ve bunlarda meydana gelen bozulmalar (DİSFONKSİYON) ile ilgili temel konuları anlatmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Zihin(beyin)-beden ilişkisinin tarihsel gelişimi, sinir sisteminde nöronun yapısı ve işlevi, merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısı ve işlevi, beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler, frontal lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, parietal lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, oksipital lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, temporal lop: yapısı,işlevi ve bozulmalar, limbik sistem: yapısı,işlevi ve bozulmalar, serebral asimetri, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar, psikiyatrik rahatsızlıklarda beyin disfonksiyonları, beyin işlevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan teknikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 1
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 1
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 1
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar 4
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster