Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Zihin(Beyin)-beden ilişkisinin tarihsel gelişimi
|
|
2
|
Sinir sisteminde nöronun yapısı ve işlevi
|
|
3
|
Merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısı ve işlevi
|
|
4
|
Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
|
|
5
|
Frontal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar
|
|
6
|
Parietal Lop: Yapısı, İşlevi ve Bozulmalar
|
|
7
|
Oksipital Lop: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
|
|
8
|
Temporal Lop: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
|
|
9
|
Limbic Sistem: Yapısı,İşlevi ve Bozulmalar
|
|
10
|
Serabral Asimetri
|
|
11
|
Gelişimsel ve nörolojik bozukluklar 1
|
|
12
|
Gelişimsel ve nörolojik bozukluklar 2
|
|
13
|
Psikiyatrik rahatsızlıklarda beyin disfonksiyonları
|
|
14
|
Beyin işlevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan teknikler
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Solso,R.L.,Maclin,M.K.,Maclin,O.H.(2007). Bilişsel Psikoloji. (ÇeviriA.Ayçiçeği -Dinn) Kitabevi,İstanbul
Carlson NR(2011). Fizyolojik Psikoloji (Çeviri Ed. Muzaffer Şahin ) Nobel Kitapevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders çocuğun sinir sisteminin yapısı (ANATOMİ), fonksiyonu (FİZYOLOJİ) ve bunlarda meydana gelen bozulmalar (DİSFONKSİYON) ile ilgili temel konuları anlatmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Zihin(beyin)-beden ilişkisinin tarihsel gelişimi, sinir sisteminde nöronun yapısı ve işlevi, merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısı ve işlevi, beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler, frontal lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, parietal lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, oksipital lop: yapısı, işlevi ve bozulmalar, temporal lop: yapısı,işlevi ve bozulmalar, limbik sistem: yapısı,işlevi ve bozulmalar, serebral asimetri, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar, psikiyatrik rahatsızlıklarda beyin disfonksiyonları, beyin işlevlerinin değerlendirilmesinde kullanılan teknikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
3
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
1
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
1
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
1
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|