Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Konuşma kavramı ve temel özellikleri.
|
|
2
|
İyi bir konuşmacının nitelikleri.
|
|
3
|
Diksiyon kavramı ve diksiyon eğitiminin amaçları, faydaları.
|
|
4
|
Türkçenin sesleri, özellikleri. Nefes çalışmaları.
|
|
5
|
Diksiyon: Telaffuz, konuşma kusurları.
|
|
6
|
Diksiyon: Vurgu, Cümle vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar.
|
|
7
|
Diksiyon: Sözcük grubu vurgusu, sözcük vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar.
|
|
8
|
Diksiyon: Tonlama. Metinler üzerinde çalışmalar.
|
|
9
|
Metin türleri, konuşma türleri. Farklı türlerin dil ötesi unsurların kullanımına etkisi.
|
|
10
|
Beden Dili: Mimikler, jestler ve bedenin duruşu. Uygulama çalışmaları.
|
|
11
|
Beden dilinin olumlu ve olumsuz kullanımı. Uygulama çalışmaları.
|
|
12
|
Beden Dili: Sözlü ve sözsüz iletişimde mekanın kullanımı.
|
|
13
|
Çocuğun beden dili. Eğitim ortamlarında sözsüz iletişim unsurlarının kullanımı.
|
|
14
|
Beden dilinin kültürel boyutu. Uygulama çalışmaları.
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992.Özçelebi, Suat. Konuşmak ve Anlaşılmak, Sözsüz İletişim ve Beden Dili. Sita Yay. 1998.Baltaş, Zuhal; Baltaş Acar. Beden Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz. Remzi Kitabevi, İstanbul 1999.Fast, Julius. Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, çev: Adalet Çelbiş, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kişisel ve mesleki yaşamda etkili iletişim kurabilmek amacıyla sözlü ve sözsüz iletişimin temel özellklerini; sözlü iletişimde dili, dil ötesi unsurları ve beden dilini etkili kullanmanın iletişime katkısını kavratmak ve edinilen bilgi ve becerileri uygulama becerilerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Konuşma nedir? Konuşma bir ihityaç mıdır? Konuşmayı bozan etkenler. İyi bir konuşmacının nitelikleri. Konuşma eyleminin dört temel ögesi. Diksiyon nedir? Diksiyonun amaçları. Diksiyon eğitiminin faydaları. Sesler ve özellikleri. Başlıca konuşma kusurları. Vurgu ve tonlama. Konuşma türleri. Beden dili. Çocuk ve Beden dili.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
2
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
2
|