Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Dersin Amacının Açıklanması
|
K3
|
2
|
Çevre Sağlığı, Sağlıklı Çevre, Sağlık-çevre İlişkisi, İnsan-çevre İlişkisinin Gelişim Aşamaları
|
K3
|
3
|
Dünyada Tüketim ve Dünya Nüfusu
|
K3
|
4
|
Hidroelektrik Santraller (HES)
|
K3
|
5
|
İklim Değişikliği
|
K3
|
6
|
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO)
|
K2
|
7
|
Çevre Etiği, Çevre Hakkı
|
K3
|
8
|
Sürdürülebilir kalkınma, gelecek kuşaklar ve sorumluluklarımız
|
YK1
|
9
|
Biyoetik, Hayvan Hakları, Biyoetik Bir Yaklaşım olarak Vegan ve Vejetaryenlik
|
K1, K3
|
10
|
Örnek olgular
|
K1, K2, K3
|
11
|
Sınıf Çalışması 1
|
K1, K2, K3
|
12
|
Sınıf Çalışması 2
|
K1, K2, K3
|
13
|
Sınıf Çalışması 3
|
K1, K2, K3
|
14
|
Sınıf Çalışması 4
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çobanoğlu, N. (2009).Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Ankara: Eflatun Yayınevi.
K2. Bayraç A., T. (2011). Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar, Orta Doğu ve Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Merkezi, Ed.: Sertaç Önde, Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
K3. Des Jardins J., R. (2006). Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren R. Keleş, Ankara: İmge Kitapevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Keleş, R. (1997) İnsan, Çevre, Toplum, Ankara: İmge Kitapevi.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin çevre ile ilgili temel kavramları bilmesi, doğal çevre sorunlarını hakkında bilgi sahibi olması, çevre etiği ve biyoetik ile ilgili farkındalığın gelişmesi ve çevre sağlığının canlı sağlığına olan etkilerini öğrenmesi amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, sağlık-çevre ilişkisi, insan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları,biyoetik, hayvan hakları, biyoetik bir yaklaşım
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|