| 
                            Hafta
                         | 
                        
                            Konular
                         | 
                        
                            Ön Hazırlık
                         | 
                        
                    
                    
                 
            
                
                    | 
                        1
                     | 
                    
                        Erken müdahalenin tanımı
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 1, Sayfa 1-3)
K2 (Ünite 5, Sayfa 179-184)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-13)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        2
                     | 
                    
                        Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 1, Sayfa 3-10)
K2 (Ünite 5, Sayfa 184-189)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        3
                     | 
                    
                        Erken Müdahalenin Etkileri
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 1, Sayfa 11-13)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        4
                     | 
                    
                        Erken Müdahale İlkeleri
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 1, Sayfa 13-22)
K2 (Ünite 5, Sayfa 185-190)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        5
                     | 
                    
                        Erken Müdahale Kuram ve Modelleri
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 2, sayfa 27-49)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        6
                     | 
                    
                        Dünyada Erken Müdahale Programları
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 2, Sayfa 27-49)
K2 (Ünite 5, Sayfa 190-199)
YK2 (Ünite 13, Sayfa 329-361)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        7
                     | 
                    
                        Türkiye`de Erken Müdahale Programları
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 3, Sayfa 81-88)
YK2 (Ünite 13, Sayfa 351-361)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        8
                     | 
                    
                        Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 4, Sayfa 93-151)
K2 (Ünite 3, Sayfa 91-137)
YK1 (Ünite 1, Sayfa 1-189)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        9
                     | 
                    
                        Erken Müdahalede Tanılama
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 5, Sayfa 169-190)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        10
                     | 
                    
                        Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 6, Sayfa 195-216)
K2 (Ünite 4, Sayfa 143-174)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        11
                     | 
                    
                        Erken Müdahalenin Planlanması
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 7, Sayfa 221-247)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        12
                     | 
                    
                        Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı
                        
                     | 
                    
                        K3 (Ünite 1, Sayfa 13-31; Ünite 2, Sayfa 31-51; Ünite 3, Sayfa 51-59; Ünite 4, Sayfa 59-141)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        13
                     | 
                    
                        Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
                        
                     | 
                    
                        K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 387-408)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        14
                     | 
                    
                        Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
                        
                     | 
                    
                        K4 (Ünite 1, Sayfa 8-28; Ünite 2, Sayfa 30-125; Ünite 3, Sayfa 128-162; Ünite 4, Sayfa 164-199; Ünite 5, Sayfa 202-222)
YK3 (Ünite 387-408)
                     | 
                    
                
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | 
                        Ön Koşul
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Dili
                     | 
                    
                        Türkçe
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Sorumlusu
                     | 
                    
                        Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersi Verenler
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Yardımcıları
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Kaynaklar
                     | 
                    
                        K1: Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları.
K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. 
K3: Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
K4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Yardımcı Kitap
                     | 
                    
                        YK1: Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap.
YK2: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık.
YK3: Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. 
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Amacı
                     | 
                    
                        Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler konusunda bilgi kazandırmaktır.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin İçeriği
                     | 
                    
                        Erken müdahalenin tanımı, Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları, Erken Müdahalenin Etkileri, Erken Müdahale İlkeleri, Erken Müdahale Kuram ve Modelleri, Dünyada Erken Müdahale Programları, Türkiye`de Erken Müdahale Programları, Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar, Erken Müdahalede Tanılama, Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme, Erken Müdahalenin Planlanması, Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı, Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
                     | 
                
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                         | 
                        Program Yeterlilik Çıktıları    | 
                        Katkı Düzeyi  | 
                    
                    
            
                
                    | 
                        
                        1
                     | 
                    
                        Çocukların gelişimsel  özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        2
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        3
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        4
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        5
                     | 
                    
                        Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        6
                     | 
                    
                        Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        7
                     | 
                    
                        Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        8
                     | 
                    
                        Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        9
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        10
                     | 
                    
                        Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        11
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        12
                     | 
                    
                        Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        13
                     | 
                    
                        Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        14
                     | 
                    
                        Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        15
                     | 
                    
                        Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
                     | 
                    
                        5
                     |