CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Early Intervention Approaches and Developmental Risks ÇGE334 SPRING 2+0 C 4
    Learning Outcomes
    1-Guides parents on developmental risks.
    2-Discuss issues related to early intervention services, aims and practices.
    3-Implement early intervention approaches.
    4-Arrange early intervention service plan and phases.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Lecturer Dr. Gül Kadan
    Instructors -
    Assistants -
    Resources R1: Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları. R2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. R3: Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. R4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
    Supplementary Book SR1: Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap. SR2: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık. SR3: Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
    Goals Gain information about early intervention approaches and developmental risks.
    Content Definition of early intervention, Aims and Steps of Early Intervention, Effects of Early Intervention, Early Intervention Principles, Early Intervention Theory and Models, Early Intervention Programs in the World, Early Intervention Programs in Turkey, Children Included in Early Intervention, Early Intervention Diagnosis, Early Intervention Monitoring and Evaluation, Early Intervention Planning, Individualized Family Service Plan, Early Intervention Planning Practices
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster