Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları.
K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap.
K3: Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
K4: Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap.
YK2: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık.
YK3: Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Erken müdahalenin tanımı, Erken Müdahalenin Amaçları ve Basamakları, Erken Müdahalenin Etkileri, Erken Müdahale İlkeleri, Erken Müdahale Kuram ve Modelleri, Dünyada Erken Müdahale Programları, Türkiye`de Erken Müdahale Programları, Erken Müdahale Kapsamına Giren Çocuklar, Erken Müdahalede Tanılama, Erken Müdahelede İzlem ve Değerlendirme, Erken Müdahalenin Planlanması, Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı, Erken Müdahalenin Planlanmasına Yönelik Uygulamalar
|